اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامه سرگشاده کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی فارس به مسئولان

مسئولان هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای گرانی‌ها بیاندیشند

خبرگزاری فارس: کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی فارس در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان استانی اعلام کردند که دستگاه‌های مسئول باید از مردم عذرخواهی کنند و هرچه سریع‌تر، برای گرانی‌ها چاره‌اندیشی کنند.

مسئولان هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای گرانی‌ها بیاندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیرکل اداره صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق بازرگانی فارس منتشر کرد.

در این نامه با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم که یکی از مهم‌ترین ابعاد پیشرفت اقتصادی جامعه ما به حساب می‌آید، تصریح شده است: در پیچ تاریخی و مهمی قرار داریم که سرنوشت یک خاورمیانه اسلامی به اوضاع فعلی ایران و الگو شدن آن بستگی دارد و جای هیچ شکی نیست که بگوییم در صورت نشان‌دادن ضعف و سستی، الگوی موفقی نیستیم.

کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس در این نامه افزوده است: همان‌طور که استحضار دارید طی چند ماه اخیر شاهد رشد بی‌رویه و جهشی قیمت بسیاری از کالاهای مورد استفاده مردم بوده‌ایم که به جرأت می‌توان گفت در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

در این نامه گفته شده است: ما بسیجیان دانشگاه‌های فارس بر اساس وظیفه ذاتی خود مبنی بر دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان، پایداری بر آرمان‌های بلند اسلامی انقلاب اسلامی، انتقاد و مطالبه‌گری مصلحانه و فارغ از مصلحت‌اندیشی و نیز در راستای امر به معروف و نهی از منکر، بر آن شدیم تا نامه‌ای نه از سر زجر و بیچارگی، بلکه از سر مطالبه‌گری و پاسخ‌خواهی خدمتتان تسلیم داریم تا انشاالله که قبول افتد و جواب درخور نیز داده شود.

فعالان دانشجویی فارس در عرصه رصد فضای اقتصادی کشور بیان کرده‌اند: همان‌طور که می‌دانید کشور اسلامی ما 33 سال است که درگیر انواع تحریم‌ها شده و بر اساس فرموده رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، نظامی واکسینه شده داریم.

در ادامه این نامه آمده است: همچنین می‌دانید که در هشت سال دفاع مقدس نیز سابقه چنین جهش بی‌سابقه‌ای در قیمت‌ها آن‌هم طی چند ماه، ثبت نشده و سئوال مهم اینجاست که به چه دلیل قیمت کالاهای اساسی در کشور به صورت ناگهانی نرخ صعودی پیدا می‌کند.

کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس در این نامه بیان داشته است: برای مثال به معضل فعلی اشاره می‌کنیم، معضل تهیه مرغ مصرفی خانوارها را حتی اگر با بهانه گران‌شدن جهانی نهاده‌های دامی توجیه کنیم نیز نمی‌توانیم برای قیمت مرغ در ایران که رکورد جهانی را نیز پشت سر گذاشت توجیهی بیاوریم.

این نامه تأکید کرده است: آیا در واقع در کشوری با چنین وسعت و با چنین ثروت عظیمی و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سر مایه ایرانی نمی‌توان نهاده‌های دامی را تولید کرد یا چرا با گران‌شدن جهانی کنجاله و نهاده‌های دامی، قیمت مرغ در ایران همراه قیمت جهانی تغییر نمی‌کند و رکورد جهانی را نیز می‌شکند.

فعالان دانشجویی فارس در عرصه رصد فضای اقتصادی کشور بیان کردند: هنوز این سئوال در ذهن مردم باقی مانده است که اگر در شرایط بدر و خیبر هستیم، چه دستان پلیدی در کار است تا وضعیت کشور را مشابه قحطی‌زدگان و شعب ابی‌طالب کند.

این نامه تصریح کرده است: روشن است که یک ضلع این جبهه شوم، ضلع سرمایه‌داری و سرمایه‌دارسالاری است، سرمایه‌دارانی که با سوءاستفاده از نظام اقتصادی مریض کشور، اقدام به سودجویی‌های کلان می‌کنند و نیز با استفاده از برخی نفوذی‌های سرمایه‌دارسالار که به جز ظاهر موجه، کمترین سنخیتی با تفکر اسلامی ندارند، اقدام به احتکار، باندبازی، بازی با قیمت‌ها و حتی زیر فشار گذاشتن مردم می‌کنند.

کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس در این نامه سرگشاده خاطرنشان کرده است: بدیهی است علاوه بر این دلایل، وضعیت موجود حاصل دست به دست یکدیگر دادن ضعف و غفلت و آن‌گونه که به نظر می‌رسد خیانت است.

این نامه اذعان داشته است: برآوردهای ما نشان می‌دهد قیمت‌های حاصل نه تنها ربطی به تحریم‌ها ندارد بلکه دستانی در کار است تا با بازی با قیمت‌ها ضرر تحریم‌ها را صدها برابر قوی‌تر از آنی که هست نشان بدهد.

فعالان دانشجویی فارس در عرصه رصد فضای اقتصادی کشور بیان کرده‌اند: نکته مهم‌تر این است که طی مذاکرات هسته‌ای این اتفاقات می‌افتد، گرچه این وضعیت وضعیتی مطلوب دشمن بوده اما مهم‌تر از آن این است که چرا از مسئولان اقدامی درخور مشاهده نمی‌شود.

در این نامه تصریح شده است: ضعفی که هم‌اکنون در دستگاه‌های مسئول نمایان است ضعفی نیست که از آن به راحتی بتوان گذشت.

کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول باید به این سئوال بنیادین جواب دهند که در برابر احتکار، گران‌فروشی، باندبازی، کم‌فروشی و افزایش خودسرانه و گاهی پیامکی قیمت‌ها چه اقدامی، چه در حوزه نظارت و چه در حوزه کنترل قیمت‌ها انجام داده‌اند، تصریح کرده است: دلیل سکوت دستگاه‌های مسئول و عدم موضع‌گیری شفاف از جانب آنها چیست.

فعالان دانشجویی فارس در عرصه رصد فضای اقتصادی کشور با تأکید بر اینکه هنوز خاطره سال گذشته و قیمت دلار و سکه از اذهان مردم پاک نشده است، گفته‌اند: اگر دستگاه‌های مسئول توانایی نظارت و کنترل بازار را ندارند، ضعیف هستند و اگر به ضعف خود اعتراف دارند، قبل از هر چیز باید از مردم عذرخواهی کنند و هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای گرانی‌های اخیر بیندیشند.

این نامه سرگشاده آورده است: اگر مسئولان و دستگاه‌های مسئول در خواب غفلت بوده‌اند و تاکنون متوجه گرانی‌های اخیر نشده‌اند، ما با این نامه سرگشاده سعی می‌کنیم آنها را از خواب غفلت بیدار کنیم تا هرچه سریع‌تر به این وضع نابسامان پایان دهند.

کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس بیان داشته‌اند: استحضار دارید که دو مأموریت از مأموریت‌های مهم انقلاب اسلامی ایران، شکست هیمنه استکبار و نیز تبدیل نظام اسلامی ایران به پناهگاهی برای تمام پابرهنگان و ظلم‌دیدگان جهان است، آیا رواست که در خود نظام اسلامی که به سمت اسلامی‌تر شدن جهت‌گیری کرده، به قشر مستضعف فشار مضاعف وارد شود.

در این نامه اذعان داشته‌اند: اگر خدای نکرده وضعیت ایجاد شده فعلی، تبلور تحرکات خیانت‌کارانه برخی مسئولان یا دست‌اندرکاران است، این نکته را گوشزد می‌کنیم که «و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین» و ملتی که سی و چند سال با سخت‌ترین شرایط به زندگی ادامه داده است، با پر زدن مگسانی مانند خیانتکاران از جای نمی‌جنبد، اما این اطمینان برایشان بس که نهادهای انقلابی، مواضع و تحرکات آنها را زیر نظر می‌گیرند و مبارزات درخور انجام می‌دهند.

کمیته ویژه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس در پایان این نامه بیان کرده‌اند: مسئولان دستگاه‌های مورد خطاب، به این دلیل به شما نامه نوشتیم که دستگاه‌های تحت مدیریت شما بیشترین تاثیرگذاری را در قیمت‌های بازار دارند.

در این نامه سرگشاده تصریح شده است: لازم به تذکر نیست که در صورت ادامه وضع موجود و مشاهده برخی غفلت‌های تعمدی و ناتوانی‌ها، امت حزب‌الله خود وارد میدان می‌شود تا جواب برخی ضعف‌ها، غفلت‌ها و خیانت‌ها را بدهد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول