اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حزب مؤتلفه خراسان رضوی:

مدیریت ناکارآمد و فرافکنی دستگاه‌ها عامل گرانی‌های اخیر است

خبرگزاری فارس: رئیس حزب مؤتلفه خراسان رضوی گفت: در گرانی‌ها و تورم اخیر مجموعه‌ای از عوامل تاثیرگذار است که از میان آنها می‌توان به مدیریت ناکارآمد و فرافکنی دستگاه‌ها اشاره کرد.

مدیریت ناکارآمد و فرافکنی دستگاه‌ها عامل گرانی‌های اخیر است

جواد آرین‌منش ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که جامعه امروز ما با آن مواجه است، گرانی‌ها و تورم اخیر است که معیشت مردم را به‌صورت جدی دچار مشکل کرده است.

رئیس حزب مؤتلفه خراسان رضوی ادامه داد: در محاسبه نرخ تورم، میانگین حدود 260 قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم مانند مواد لبنی و خوراکی و پوشاک مدنظر قرار می‌گیرد.

آرین‌منش گفت: برخی از این اقلام، حتی نرخ تورمی بالای 60درصد دارند؛ برای مثال لبنیات بالای 50 درصد، شیر 60 درصد، حبوبات بالای 70 درصد و گوشت قرمز بالای 40 درصد تورم دارند.

وی افزود: در بررسی علل این گرانی‌ باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد و تنها نباید بر روی یک عامل تاکید کرد.

آرین‌منش یادآور شد: مشکلاتی که در عرصه تجارت خارجی شکل گرفته و البته مدیریت ناکارآمد و همچنین عدم توزیع اقلام اساسی در میان نهادهای دولتی را باید از جمله علل گرانی‌ها دانست.

وی ادامه داد: نهادهایی مانند وزارت جهادکشاورزی و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت وظایفی در توزیع این کالاهای اساسی در میان مردم دارند که در این زمینه در حال حاضر ابهاماتی اساسی وجود دارد.

رئیس حزب مؤتلفه خراسان رضوی گفت: برخی از دستگاه‌ها نیز وظایف خود را فرافکنی می‌کنند و تقصیرها را ناشی از دیگران می‌دانند و این نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

آرین‌منش بیان کرد: عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز در مشکلات اخیر اقتصادی کشور بی‌تاثیر نبوده است و رشد نقدینگی زیادی را در کشور فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: برخی از افراد فرصت‌طلب نیز از ناکارآمدی‌های اخیر نظام بانکی نهایت استفاده را کرده‌اند و سبب بهم‌ریختگی فضای اقتصادی شده‌اند.

آرین‌منش اظهار کرد: در شرایط کنونی، استکبار جهانی نیز یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ایران راه‌اندازی کرده و از جبهه‌های مختلفی مانند کنگره آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا برای فشار علیه ایران استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول