اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ملی حمایت از مصرف‌کنندگان کشور:

فراکسیون حمایت از مصرف‌کنندگان در مجلس شکل می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: در حال رایزنی با نماینگان مجلس هستیم تا فراکسیون حمایت از مصرف کنندگان در مجلس شکل گیرد.

فراکسیون حمایت از مصرف‌کنندگان در مجلس شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمد جعفری بعد از ظهر امروز در سمینار هم‌اندیشی روسای انجمن‌های حمایت سراسر کشور در هتل سالاردره ساری اظهار داشت: تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده سه ضلع مثلث چرخه اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: تولیدکننده و توزیع‌کننده همیشه دارای تشکل‌های منسجمی بودند اما مصرف‌کنندگان که مهم‌ترین ضلع این چرخه هستند، دارای تشکل نبودند که از حقوق آنها دفاع کند.

این مسئول با اشاره به اینکه این نقیصه نه تنها به مردم آسیب می‌رساند بلکه به تولیدکنندگان هم آسیب وارد می‌کرد، متذکر شد: تولیدکننده به نیاز بازار هدف آگاهی نداشت.

وی با بیان اینکه 263 انجمن شهرستانی و 29 انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده استانی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده از قانون کاملی برخوردار هستند اما ساختار ندارند.

جعفری با اشاره به اینکه حدود 3 هزار نفر اعضای هیئت مدیره در سطح کشور هستند، متذکر شد: باید به جایگاه این انجمن واقف بوده و از جایگاه پایین صحبت نکنیم.

وی با بیان اینکه تعامل اعضای انجمن با نمایندگان مجلس می‌تواند جایگاه انجمن را به دولت گوشزد کند، تصریح کرد: تعامل خوبی بین انجمن و دولت قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه انجمن حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده در کارگروه اقتصادی دولت حضور دارد، افزود: جامعه‌ای که در آن حقوق حمایت رعایت شود، آن جامعه به ثبات می‌رسد.

وی با بیان اینکه روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده صرفا از دیدگاه اقتصادی نگاه می‌شود، گفت: به این روز از منظر اجتماعی و فرهنگی پرداخته نشده است.

جعفری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین توان انجمن، نیروی متخصص است.

وی ادامه داد: در حال رایزنی با نماینگان مجلس هستیم تا فراکسیون حمایت از مصرف‌کنندگان در مجلس شکل گیرد.

رئیس انجمن ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور، گفت: تفاهمنامه‌ای با انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان لبنان امضا کرده‌ایم و انجمن دو کشور، جلسه‌ای در تهران خواهند داشت.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول