اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری‌ها بیشترین مصرف‌کنندگان نان در کشور هستند

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف آرد گندم و نان در این استان بیشتر از میانگین کشوری است.

چهارمحال و بختیاری‌ها بیشترین مصرف‌کنندگان نان در کشور هستند

محسن ضیایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های سال گذشته در کشور، در تولید گندم با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم که همین امر عامل افزایش قیمت این محصول در کشور شده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد گندم مصرفی کشور از خارج وارد می‌شود، افزود: تنها 40 درصد از گندم مورد نیاز مردم در کشور تولید می‎شود که همین امر باعث افزایش قیمت گندم شده است.

ضیایی ادامه داد: همچنین بالا بودن قیمت جو و ذرت سبب شده تا گندم در مصارف مختلفی جایگزین این دو محصول شود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری، هدفمندسازی یارانه‌ها را عامل افزایش قیمت آرد و نان در کشور برشمرد و گفت: بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد افزایش قیمت آرد و نان طی سه مرحله بودیم.

ضیایی با بیان اینکه مصرف آرد گندم و نان در چهارمحال و بختیاری بیشتر از میانگین کشوری آن است، افزود: این نشان می‌دهد مصرف نان در سبد غذایی مردم این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این در حالی است که نرخ آرد گندم در این استان پایین‌تر از نرخ کشوری است و مردم استان نان مصرفی خود را با قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر استان‌ها تهیه می‌کنند.

ضیایی بر ضرورت ارتقای کیفیت نان تولیدی در نانوایی‌های این استان تاکید کرد و افزود: ارتقای کیفیت نان یکی از مهمترین اموری است که بعد از اجرای قانون‌ هدفمندسازی یارانه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار شد و نانوایی‌ها باید به این موضوع توجه بیشتری کنند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از رشد 30 درصدی قیمت گندم در این استان خبر داد و گفت: با این وجود سعی کردیم در افزایش قیمت نان مصرفی مردم استان افزایش 20 درصدی را لحاظ کنیم و از این طریق حمایت خود را از مصرف‌کننده اعمال کنیم.

ضیایی به موضوع خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اشاره کرد و گفت: کارخانجات و بخش‌های خصوصی می‌توانند تا 70 درصد از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول