اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب شهری اردبیل:

اردبیلی‌ها آب شرب را مطمئن مصرف کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری اردبیل گفت: به دلیل بهداشتی و سالم بودن آب شرب در اردبیل شهروندان اردبیلی با اطمینان و خیال آسوده آب را مصرف کنند.

اردبیلی‌ها آب شرب را مطمئن مصرف کنند

عبدالحسین حسن‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به حساسیت موضوع تامین آب شرب سالم برای شهروندان استان اردبیل اظهار داشت: این موضوع از طریق شبکه بهداشت و درمان پیگیری شده و در چهار آزمایشگاه مرجع سلامت آب اردبیل به تایید رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در سال‌های گذشته با ارسال نمونه‌ای از آب اردبیل به آزمایشگاه انرژی اتمی آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان،‌ آزمایشگاه مرکزی تهران، آذربایجان شرقی، نسبت به سلامت و بهداشتی بودن آب شرب اردبیل اطمینان حاصل کردیم و در مجهز‌ترین آزمایشگاه شمال غرب کشور در شهر اردبیل نیز این آزمایش‌ها تایید شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری اردبیل یادآور شد:‌ در کلیه آزمایش‌ها هیچ مورد خاص از آلودگی حاد گزارش نشده است و شهروندان می‌توانند با خیال راحت آب شرب اردبیل را مصرف کنند.

حسن‌زاده در خصوص بو و طعم خاص آب اردبیل و سنگینی آن گفت: این امر مربوط به برداشت آب‌های سطحی در گذشته بوده که با جلوگیری از این امر این مشکل تا حدودی برطرف شده اما 10 میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت نیرو به آب منطقه‌ای استان اختصاص یافته است تا موضوع برداشت آب از رقوم بالاتر را مورد بررسی قرار داده و برداشت از سه رقوم بالادست سد یامچی را طراحی کند.

این مسئول ادامه داد:‌ شهروندان اردبیل نباید نگرانی از بابت مصرف آب شرب داشته باشند چرا که در حال حاضر در تامین آب شرب سالم همت جمعی و تلاش وافری صورت می‌گیرد.

حسن‌زاده در پایان سخنان خود با اشاره به مشاهده برخی سنگریزه‌ها در داخل آب شرب اردبیل به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ یکسری چاه‌ها به صورت مستقیم به شبکه وصل بوده که با فرسودگی لوله و شبکه احتمال دارد این سنگریزه‌ها به صورت موقت بعد از ته‌نشینی در لوله‌های شبکه تامین آب اردبیل مشاهده شود که شهروندان نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول