اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس:

تولیدکننده و مصرف‌کننده با یکدیگر حمایت شوند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو محق هستند و باید یکسان حمایت شوند.

تولیدکننده و مصرف‌کننده با یکدیگر حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، داریوش دهقانی در جشن روز ملی صنعت و معدن در شیراز اظهار داشت: تولیدکننده و مصرف‌کننده هر یک باید سهمی داشته باشند اما امروز شاهد ظلمی هستیم که هم به تولید‌کننده و هم به مصرف‌کننده می‌شود.

وی افزود: امروز تولید‌کننده و مصرف‌کننده زیان می‌کنند تا دلالان و واسطه‌ها سود ببرند.

دهقان با تاکید بر حل مشکل دلالان در کشور تصریح کرد: تا زمانی که در کشور مشکل دلالان و واسطه‌ها یا توزیع‌کنندگان وجود داشته باشد و توزیع‌کنندگان بدون زحمت درآمدهای هنگفتی را کسب کنند، نمی‌توانیم به سطح تولید دلخواه و مورد نظر بدون فشار به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دست ‌پیدا کنیم.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات صنعت را ارتباط نداشتن با دانشگاه دانست و  اضافه کرد: یکی از مشکلات در صنعت، ارتباط نداشتن صنایع با دانشگاه است، اگر این ارتباط به‌ صورت منطقی ایجاد شده و توسعه پیدا کند، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان فارس گفت: تمام شرایط جنگ و فشارهای مختلف اقتصادی و تحریم‌های خارجی را تاب آورده‌ایم اما امروز نمی‌دانیم با تحریم‌های داخلی و فشارهایی که دانسته و ندانسته به بخش تولید وارد می‌شود، چه کنیم.

محمدصادق حمیدیان افزود: همچنین چوب برخی تصمیمات کلانی که در کشور گرفته می‌شود، بر سر صنایع در استان فارس می‌خورد اما صادقانه و مطمئن اعلام می‌کنم تولیدکنندگان و صنعتگران فارس محکم ایستاده‌اند و تولید می‌کنند.

حمیدیان با بیان اینکه تصمیمات کلان مدیران باید به‌گونه‌ای باشد که تولید‌کننده بتواند در مقابل تحریم‌های اقتصادی دشمنان نظام روسفید شود، گفت: سیستم ثبت سفارش کالا از خارج طی دو روز تعطیلی هفته گذشته تغییر داده شده و نظم و انضباط قبلی برهم خورده است به‌گونه‌ای که تولیدکنندگان فارس با حضور در ساختمان شماره دو سازمان صنعت و معدن فارس به این مسئله اعتراض کردند.

وی گفت: تولیدکنندگان با سیستم جدید در ثبت سفارشات خود دچار مشکل شده‌اند.

حمیدیان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان می‌گویند تمام ثبت سفارش‌های قبلی فاقد اعتبار است مگر قانون عطف به‌ماسبق می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: صنعت در استان فارس جوان بوده و نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است.

وی گفت: در جلساتی که برای رفع مشکلات صنایع در خدمت استاندار بودیم تقاضا کردیم اگر مدیری به واسطه تشکیل این جلسه مشکل چهار صنعتگر را حل کرد و تغییر کند بهتر است.

حمیدیان همچنین با انتقاد از شیوه برخورد برخی مدیران رده‌های میانی در این استان با صنعتگران و تولیدکنندگان، خواستار تغییر در رویه مواجه و نگاه و رویکرد در این مدیران شد.

وی در ادامه آمادگی تولیدکنندگان این استان برای رفع مشکل نبود مرغ اعلام و اضافه کرد: اگر به این استان اختیار لازم داده شود آماده‌ایم نیاز کشور را تامین کنیم.

حمیدیان طرح شبنم را یکی از عوامل بالارفتن هزینه تولید دانست و گفت: چهار سال و هشت روز است که وزیر به استان فارس سفر نکرده‌اند و امروز نیز قرار بود میزبان وی باشیم که در آخرین ساعت‌ها سفرشان لغو شد.

رئیس انجمن مدیران صنایع فارس همچنین از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد دو موضوع را در مجلس طرح و تصویب کنند و گفت: کاش قانونی در مجلس تصویب می‌شد که اگر بانکی می‌خواهد برای واحد تولیدی اجراییه صادر کند، ملزم به حفظ تولید باشد چراکه برای ما حفظ سطح تولید مهم‌تر از حفظ واحد تولیدی است.

حمیدیان ادامه داد: از نمایندگان درخواست می‌کنم که قانونی با عنوان ممنوعیت سعی و خطا تصویب کنند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول