اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 ماهه نخست سال ‌جاری محقق شد

کاهش 17 درصدی مصرف سوخت در هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان از کاهش 17 درصدی مصرف سوخت طی سه ماهه نخست سال‌ جاری در این استان خبر داد.

کاهش 17 درصدی مصرف سوخت در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری شنبه شب در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن بیان آمار مربوطه ماه‌های اخیر اظهار داشت: طی سال 89 بیش از 8.6 میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که این رقم با کاهش 25 درصدی در سال گذشته به 6.5 میلیون لیتر رسیده است.

وی افزود: در بخش مشروبات الکلی طی سال 89 بیش از 42 هزار لیتر در استان کشفیات مشروبات الکلی داشتیم که این رقم در سال گذشته به 96 هزار 709 لیتر رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان ادامه داد: کشفیات سوخت در سه ماهه سال گذشته برابر با 1.1 میلیون لیتر بوده که این رقم برای سه ماهه سال 91 به 2.6 میلیون لیتر رسیده که نشان از افزایش 132 درصدی کشفیات در باب قاچاق سوخت دارد.

به گفته بامری هم‌چنین در سه ماهه سال گذشته نیز 464 فقره پرونده در این راستا تشکیل شده که این رقم در سه ماهه نخست سال‌ جاری به 448 پرونده رسیده است.

به گفته وی اموری از جمله خارج‌سازی خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل جاده‌ای، مقابله با شناورهای فعال در قاچاق سوخت، اجرای چهار طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت از جمله مباحثی است که سبب کاهش 17 درصدی مصرف سوخت در استان طی سه ماهه سال 91 شده است.

بامری در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش دستگاه‌های مربوطه در امر مقابله با قاچاق سوخت بیان داشت: بی‌گمان هماهنگی‌هایی در این راستا باید انجام شود تا بیش از پیش شاهد جلوگیری از قاچاق سوخت از مرزهای استان باشیم.

وی این استان را یکی از استان‌های مهم در عرصه مقابله با قاچاق سوخت و کالا عنوان کرد و افزود: هرمزگان همان گونه که به عنوان دروازه ورودی ایران شناخته می‌شود به دلیل موقعیت مناسب مورد توجه قاچاقچیان نیز است و می‌توان گفت که برخی از قاچاقچیان فعال در قاچاق سوخت از استان‌های دیگر سوخت وارد کرده و در این استان مبادرت به قاچاق می‌کنند که باید جلوی این چنین مسائلی نیز با هماهنگی استان‌های مجاور گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان متذکر شد: توسعه روزافزون نیروهای انتظامی به ویژه دریابانی در ماه‌های گذشته نقش عمده‌ای را در کاهش قاچاق داشته به نحوی که شاهد افزایش آمار مربوطه نیز در این بخش هستیم.

انتهای پیام/ن20/ط400

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول