اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مصرف ماهی آذربایجانی‌ها کمتر از استاندارد است

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مصرف گوشت ماهی و آبزیان در استان از حد استاندارد پایین است.

مصرف ماهی آذربایجانی‌ها کمتر از استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، محمد صمدزاده صبح امروز در همایش نقش آبزیان در سلامت و ارتقای امنیت غذایی در شهرستان عجب‌شیر از اختصاص دو میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه شیلات استان خبر داد.

وی افزود: تولید انواع آبزیان در سال گذشته با وجود بروز خشکسالی در سال‌های اخیر و محدودیت‌های ناشی از آن در توسعه آبزی‌پروری، از رشد چشمگیری برخوردار بود به نحوی که اکنون 559 نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

صمدزاده اضافه کرد: مصرف سرانه آبزیان هم‌اکنون در استان به بیش از 4.5 کیلوگرم در سال افزایش یافته و میزان مصرف سالانه آبزیان به 16 هزار تن رسیده است.

وی از اجرای طرح پرورش ماهی با بهره‌گیری از آب‌های سطحی حاشیه رودخانه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم و مکان‌یابی از نظر امکانات دسترسی و سایر مسائل اجتماعی توسط این مدیریت و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها به صورت تخصصی و کارشناسی در دست پیگیری است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: این طرح با استفاده از حمایت‌های سازمان جهادکشاورزی استان و تسهیلات آن از محل اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی استان تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه دریافت روزانه 29 گرم پروتئین برای سلامت انسان ضروری است، گفت: امگا 3 موجود در ماهی از نظر تامین سلامتی انسان به عنوان معجزه قرن تعریف شده و مواد، املاح و عناصر موجود در گوشت ماهی از دلایل تقاضا برای مصرف بیشتر ماهی در جوامع بشری است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: راه‌اندازی نخستین مرکز تولید بیوماس آرتمیا در استان با تولید 1.4 تن، فروشگاه الگویی عرضه آبزیان در سطح شهر تبریز و آغاز پرورش ماهیان خاویاری در قفس برای نخستین بار در کشور و استان از جمله اقدامات شاخص بخش شیلات در سال گذشته است.

صمدزاده افزود: همچنین با مشارکت پژوهشکده آبزی‌پروری کشور مطالعات امکان‌سنجی پرورش ماهی در منابع آبی استان انجام شده است که در آینده شاهد افزایش تولید در منابع آبی استان و وارد شدن منابع آبی جدید به چرخه تولید خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مصرف گوشت ماهی و آبزیان در استان از حد استاندارد پایین است، اظهار کرد: برنامه پنج‌ساله سازمان جهاد کشاورزی استان بر افزایش سرانه مصرف این ماده غذایی تا شش کیلوگرم تدوین شده است.

صمدزاده اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در افق چشم‌انداز توسعه، 12 هزار تن ماهی خوراکی در آذربایجان‌شرقی تولید شود. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول