اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

سرانه مصرف آب در کشور بیش از اندازه غیرمنطقی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سرانه مصرف آب در کشور ما با مقایسه با سایر کشور‌ها بیش از اندازه غیرمنطقی است.

سرانه مصرف آب در کشور بیش از اندازه غیرمنطقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید‌‌مهدی ثمره‌هاشمی ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرن‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در اراک اظهار داشت: هم‌اکنون کارهای توسعه‌ای بسیاری در کشور در حال انجام است و طرح‌های جدید آبرسانی در دست اقدام است تا بتوانیم تقاضاها را پاسخ دهیم اما اگر بر مصرف مدیریت خوب و منطقی صورت نگیرد نخواهیم توانست تمام تقاضاها را جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سرانه مصرف آب در کشور بیش از حد غیرمنطقی است که می‌طلبد استفاده بهینه از منابع موجود در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه امروز کشور به کارگاه بزرگ عمرانی، آبادانی و پیشرفت در همه عرصه‌ها تبدیل شده است خاطر نشان ساخت: به همت دولت در ظرف 8 سال اخیر کارهای فراوانی صورت گرفته است هر چند عمق عقب‌ماندگی‌ها بسیار زیاد است و برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها تلاش مضاعف ضروری است.

ثمره‌هاشمی ادامه داد: وزارت نیرو در طول فعالیت دولت نهم و دهم کارنامه‌ بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشته است و علی‌رغم همه خشکسالی‌ها و کمبود منابع آب این وزارتخانه به خوبی توانسته است آب و برق مورد نیاز مردم را به خوبی تامین کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 700 میلیارد تومان از سوی دولت برای مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی اختصاص یافت که اختصاص این مبلغ در تاریخ آب و فاضلاب کشور بی‌سابقه بوده است امسال نیز اعتبارات بسیار خوبی به این بخش اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: خوشبختانه امروز استقبال و روی آوردن بخش خصوصی در حوزه پروژه‌های مربوط به آب و فاضلاب از رشد چشمگیری نسبت به گذشته برخوردار است.

ثمره‌هاشمی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: بر همه مسئولان واجب است به این شعار جامه عمل بپوشانند و هر چه می‌توانند در اجرای پروژه‌ها از تولید و ساخت داخل استفاده کنند و باید بدانیم که استفاده از کالاهای خارجی افتخار نیست.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول