اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد

خطرات مصرف خوراکی‌های سرشار از رنگ در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به مصرف بی‌رویه مواد غیرمجاز خوراکی سرشار از رنگ در ماه رمضان هشدار داد.

خطرات مصرف خوراکی‌های سرشار از رنگ در ماه رمضان

محمد شکاری در حاشیه برگزاری نشست ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس افزود: با توجه به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بعد مقابله با اقلام غیربهداشتی و غیرمجاز بر این عقیده‌ایم که مباحث آموزشی در این راستا مهم‌ترین نقش را بر عهده دارد و به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حجم قابل توجهی از فعالیت‌های خود را در بخش مقابله با مواد غذایی و آرایش غیربهداشتی و غیراستاندارد محدود کرده است.

وی ادامه داد: چاپ پوسترهای و بروشورهای آموزشی، اطلاع‌رسانی در صدا و سیما به ویژه رسانه‌ها از جمله عملکردهای دانشگاه علوم پزشکی در امر مقابله با کالاهای یاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان تصریح کرد: برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی در مقاطع دبیرستان می‌تواند نقش مهمی در عدم استفاده دانش‌آموزان از مواد غیربهداشتی و غیرمجاز به ویژه مواد آرایشی داشته باشد.

وی از توقیف 17 هزار قلم مواد آرایشی طی سال 90 توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد و افزود: لزوم برگزاری نشست‌هایی با شرکت‌های آرایشی بهداشتی معتبر و تعریف مکانیزمی مشترک با اداره فرهنگ و ارشاد برای ‌آموزش و مقابله با مصرف کالاهای غیرمجاز و غیربهداشتی، ضروری به نظر می‌رسد.

شکاری خاطرنشان کرد: مناطق‌ آزاد کیش و قشم از قانونی بهره‌ می‌گیرند که طی آن مجوز واردات مواد آرایشی بهداشتی و خوراکی به این مناطق را برای وارد کنندگان از خارج مهیا می‌سازد.

به گفته وی، عدم رعایت این قانون سبب شده است سالانه حجم قابل توجهی از مواد آرایشی و خوراکی وارده به این دو منطقه آزاد، به استان‌های همجوار وارد شود.

این مسئول با بیان اینکه مقابله کافی و مورد انتظار، نیازمند تامین نیروی انسانی مورد نیاز است، گفت:‌ به عنوان نمونه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حالی در تیپ دو دسته‌بندی می‌شود که با وجود کمبود نیروی انسانی محسوس، حجم قابل توجهی از امور تأیید مواد خوراکی و آرایشی را نیز بر عهده دارد.

شکاری همچنین از اجرای طرح ضربتی طی ماه رمضان در این استان خبر داد و افزود: مصرف مواد غیرمجاز خوراکی که بعضا سرشار از رنگ‌هاست در منطقه جنوب و به ویژه هرمزگان طی ماه رمضان افزایش می‌یابد.

وی به خانواده‌ها درباره به خطر افتادن سلامتیشان هشدار داد و افزود: مصرف اقلامی همانند کاستارد و ژله‌های خارجی غیرمجاز که به طور قانونی وارد کشور شده‌اند می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیاندازد.

شکاری در پایان به توسعه مباحث آموزشی پیرامون مصرف مواد غذایی مناسب و ساماندهی قانون فعلی مربوط به واردات مواد غذایی و بهداشتی به مناطق آزاد تاکید کرد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول