اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود کاهش منابع آبی

سطح زیر کشت برنج در خوزستان 2 هزار هکتار افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با وجود کاهش منابع آبی، سطح زیر کشت برنج در مقایسه با پارسال 2 هزار هکتار افزایش یافته است.

سطح زیر کشت برنج در خوزستان 2 هزار هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد با اشاره به پایان کشت برنج در 60 هزار هکتار از شالیزارهای استان، اظهار داشت: امسال به علت اجرای طرح‌های آبی و مدیریتی، سطح زیر کشت در مقایسه با سال گذشته 2 هزار هکتار افزایش یافت.

وی استان خوزستان را قطب تولید برنج در جنوب کشور دانست و افزود: امسال ارقام برنج بومی شامل چمپا، عنبر بو، عنبر نجفی و پرمحصول شامل شفق، پویا، دانیال و کادوس کشت شده است.

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه برنج استان به دو روش مستقیم و نشایی کشت می‌شود، تصریح کرد: استفاده از روش‌های خشکه‌‌کاری، انجام کشت تأخیری با استفاده از ارقام زود‌رس، به ‌کارگیری رژیم آبیاری متناوب به‌ جای غرقابی دائم و کاشت با استفاده از انواع خطی کارها و به‌ صورت خشکه از جمله اقدامات امسال برای کشت برنج در استان بود.

وی مناطق عمده کشت برنج در استان را شامل شهرستان‌های ایذه، باغملک و رامهرمز عنوان کرد که در این مناطق به صورت نشایی و در بقیه اراضی مستعد خوزستان به صورت مستقیم برنج کشت شد.

به گفته این مقام مسئول، کار کشت برنج از نیمه خرداد آغاز شده و تا اواخر تیر ادامه داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال در فصل برداشت در ماه‌های آبان تا آذر بیش از 180 هزار تن برنج برداشت شود.

میزان عملکرد برنج پارسال نیز 40 هزار و 724 کیلوگرم در هر هکتار بود و از سطح کشت شده 274 هزار و 88 تن شلتوک و 178 هزار و 157 تن برنج تولید شد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول