اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

محدودیت کشت برنج در شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر از محدودیت کشت برنج در شالیزارهای این شهرستان در فصل زراعی تابستان خبر داد.

محدودیت کشت برنج در شوشتر

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: محدودیت کشت برنج در سطح اراضی شهرستان شوشتر در تابستان اعمال می‌شود که برای این منظور در حال بررسی شرایط هستیم.

وی با اشاره به سطح زیر کشت برنج افزود: در سال گذشته در سطح اراضی شهرستان شوشتر بیش از 13 هزار هکتار زیر کشت این محصول رفت که قطعا در سال جاری این میزان کاهش خواهد یافت.

پوررکنی با اشاره به اینکه در حال جانمایی اراضی هستیم، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در سطح شهرستان شوشتر در حال بررسی هستند و اراضی مستعد کشت برنج را جانمایی می‌کنند.

وی به ارقام برنج کشت شده در استان اشاره کرد و گفت: چمپا، عنبر بو، عنبر نجفی و پر محصول شامل دانیال، شفق، کادوس، پویا و آمل سه است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر همچنین از آغاز کشت ذرت دانه‌ای از روزهای آینده در مزارع شوشتر خبر داد و با اشاره به اینکه کشت ذرت دانه‌ای در شوشتر از طرف کشاورزان مورد استقبال قرار می‌گیرد، افزود: به دلیل قیمت خرید تضمینی در این محصول کشاورزان از کشت این دانه‌های روغنی استقبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مزارع داوطلب در کشت ذرت دانه‌ای شناسایی شده‌اند، تأکید کرد: اراضی در نظر گرفته شده جانمایی شده و از نظر مهندسی در این باره مشکلی وجود ندارد.

پوررکنی پیش‌بینی کرد امسال بیش از 175 هزار تن محصول ذرت دانه‌ای از مزارع شوشتر برداشت شود.

انتهای پیام/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول