اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کجور:

بیماری قارچی محصول برنج کجور را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول جهاد کشاورزی کجور گفت: بیماری قارچی محصول برنج را در این منطقه در خطر آسیب جدی قرار داده و ممکن است این محصول به خوبی به ثمر ننشیند.

بیماری قارچی محصول برنج کجور را تهدید می‌کند

حسین مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کجور بیان داشت: در حال حاضر بارندگی در بخش کجور به نفع کشاورزان نیست چرا که این بارندگی می‌تواند به محصولات آسیب جدی برساند.

مدیر جهاد کشاورزی کجور افزود: بارندگی چند مدت اخیر در کجور موجب ترک‌خوردگی میوه گیلاس در باغات کجور شد و نیز برداشت محصول جو را با تاخیر مواجه کرده است.

این مسئول بیان داشت: در کنار بارندگی بیماری‌های قارچی نیز محصولات کشاورزی منطقه کجور را مورد تهدید قرار داده است و این بر نگرانی‌ها افزوده است.

مسعودی گفت: بیماری قارچی محصول برنج را در این منطقه در خطر آسیب جدی قرار داده است و ممکن است این محصول به خوبی به ثمر ننشیند. 

وی به جبران خسارات کشاورزان اشاره کرد و افزود: بیمه برای خسارات ناشی از سرمازدگی و خشکسالی ضرر و زیان را می‌دهد اما درمورد بارندگی این چنین نیست که این خود از مشکلات بخش کشاورزی است.

این مسئول در مورد اعتبارات بخش کشاورزی در کجور تصریح کرد: اعتبارات مناسبی در بخش کشاورزی در کجور داریم و بر این اساس هر کسی که در کجور دارای باغ میوه و یا زمین‌های کشاورزی دارای آب باشد تا سقف 90 درصد وام با بهره 5/7 درصدی اعطا می‌شود که از زمان اعطای تسهیلات تا زمان نخستین سر رسید وام تنفس هم وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کجور با اشاره به اینکه دامداری با گاوهای محلی دیگر جوابگوی نیازها نیست و باید گاوهای اصیل شیری به صنعت دامداری در کجور اضافه شود، متذکر شد: به همین منظور هر فردی که در کجور قصد راه‌اندازی دامداری با گاو اصیل شیری را داشته باشد وام با بهره پایین در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی اذعان داشت: از همه کشاورزان و دامداران منطقه کجور می‌خواهیم که برای دریافت تسهیلات در این بخش به اداره جهاد کشاورزی کجور مراجعه کنند و از این فرصت برای ارتقای کشاورزی یا دامداری خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول