اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجمع نمایندگان شمال کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور

قانون ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت محصول اجرایی شود

خبرگزاری فارس: مجمع نمایندگان شمال کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور با ابراز نگرانی از واردات برنج در زمان برداشت این محصول خواستار اجرایی شدن قانون ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت این محصول شدند.

قانون ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت محصول اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجمع نمایندگان مازندران در نامه‌ای به رئیس جمهور  که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، خواستار جلوگیری از واردات برنج به کشور در شرایطی که تولیدات برنج مازندران، گیلان و گلستان در آینده نزدیک برداشت و وارد بازار می‌شود شدند.

در این نامه که به امضای تمام نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی و چند نماینده از استان‌های گیلان و گلستان رسیده است، بیان شد: محصول برنج دسترنج کشاورزان مظلوم و مغبون خطه شمال است که با هزینه بسیار بالای تولید از جمله کمیایی و گرانی نهاده‌های کشاورزی، کمبود آب زراعی و عدم حمایت دستگاه‌ها ذیربط با قیمتی افزون بر سال‌های گذشته به دست آمد.

در ادامه این نامه آمده است: واردات برنج خارجی به ویژه برنج هندی که مستقیما از بندر امام وارد کشور شد به گونه‌ای است که بازار شهرهای مازندران و گیلان را اشباع کرد.

نمایندگان شمال کشور در مجلس در این نامه با اشاره به قانون 3 ماه قبل برداشت ممنوعیت واردت برنج خطاب به رئیس جمهور تصریح کردند: جناب آقای رئیس جمهور؛ آیا در شرایطی که سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد با محصولات کشاورزی و به ویژه برنج که محور خودکفایی و مقابله با تحریم‌ها و تهدید‌ها به حساب می‌آید چه مقامی مسئولیت کنترل و پاسخگویی را دارد؟

در ادامه این نامه بیان شد: کشاورزان گیلان، مازندران و گلستان که در واقع با ایثار تمام، سربازان عرصه تولید و خودکفایی‌اند سزاور تحمل چنین وضعیت رنج‌آوری نیستند.

در پایان این نامه از رئیس جمهور درخواست شد که به سرعت و صراحت با استفاده از اختیارات قانونی نسبت به کنترل و ساماندهی این محصول استراتژیک اقدام و با دست‌های پیدا و پنهان که کمر به نابودی کشاورزان بسته‌اند برخورد شود.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول