اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

آمل امسال برنج 4 میلیون ایرانی را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود محصول تولید شده امسال در شهرستان آمل، برنج مورد نیاز چهار میلیون و 200 هزار ایرانی را تامین کند.

آمل امسال برنج 4 میلیون ایرانی را تامین می‌کند

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه شهرستان آمل با سطح زیر کشت 38 هزار و 450 هکتار 16 درصد سطح زیر کشت برنج مازندران را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: این شهرستان با 24 هزار و 937 نفر بهره‌بردار رتبه دوم استانی را دارا است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته این شهرستان کشت ارقام پرمحصول در 18 هزار و 518 هکتار و رقم‌های محلی در سطح 19 هزار و 935 هکتار در کشت اول به انجام رسانده، عنوان کرد: در سال گذشته 15 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت رتون و 5 هزار و 300 هکتار به کشت مجدد اختصاص یافت.

امینی‌نیاکی با اشاره به اینکه در سال گذشته آمل با مجموع میزان تولید 276 هزار تن شلتوک 20 درصد تولید استان مازندران را به خود اختصاص داده بود، یادآور شد: در سال گذشته آمل با تولید 165 هزار تن برنج سفید برنج مورد نیاز 4 میلیون و 360 هزار نفر را تامین کرده بود.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه در سال جاری نیز با همان میزان اراضی کشاورزی پیش‌بینی می‌شود 101 هزار تن برنج پرمحصول و 117 هزار تن رقم محلی در کشت اول در این شهرستان برداشت شود، اضافه کرد: در سال‌ جاری پیش‌بینی می‌شود 27 هزار تن در کشت رتون و 21هزار تن در کشت مجدد محصول برنج در این شهرستان برداشت شود.

وی متذکر شد: برای مجموع سال 90 پیش‌بینی می‌شود 267 هزار تن شلتوک در آمل برداشت شود که از این میزان با ضریب تبدیل 60 درصد 160 هزار تن برنج سفید در آمل تولید شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: این میزان برنج مصرفی 4 میلیون و 200 هزار نفر ایرانی را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول