اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

نخستین خوشه‌های برنج کشور 20 تیر برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: نخستین خوشه‌های برنج کشور 20 تیرماه در آمل برداشت می‌شود.

نخستین خوشه‌های برنج کشور 20 تیر برداشت می‌شود

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: دسترنج یکساله کشاورزان برنج‌کار شهرستان آمل به بار نشست و نخستین برداشت برنج در شهرستان آمل در روستای غیاث‌کلا دابودشت صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل عنوان کرد: سطح کل کشت برنج در شهرستان آمل 38 هزار و 450 هکتار است که 31 هزار و 830 هکتار به صورت سنتی و 6 هزار و 620 هکتار به روش مکانیزه کشت شده است.

امینی یادآور شد: در فصل زراعی جاری بذر تحویلی پر محصول برنج 36 تن، آزمون خاک برای تغذیه مناسب 51 مورد و سطح بیمه انجام شده 5 ‌هزار و 935 هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین 24 دستگاه کمباین برداشت برنج، هشت دستگاه تراکتور، دو دستگاه دروگر و یک دستگاه نشاکار چهار ردیفه با پرداخت تسهیلات بانکی از محل طرح توسعه بخش کشاورزی تحویل کشاورزان شده، افزود: مبارزه بلاست خزانه در 300 هکتار، مبارزه بیولوژیک نسل اول کرم ساقه‌خوار برنج در 2 هزار و 900 هکتار، مبارزه بیولوژیک نسل دوم ساقه‌خوار 6 هزار هکتار، مبارزه شیمیایی 9 هزار هکتار، مبارزه با بیماری بلاست برگ 2 هزار و 700 هکتار، مبارزه با بیماری خوشه برنج 500 هکتار و سایر بیماری یک هزار و 950 هکتار از اراضی شالیزاری آمل صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه نخستین نشا در 24 فروردین در روستای کمانگرکلا دابو و ظهور نخستین خوشه برنج در 31 خرداد ماه در روستای غیاث‌کلا دابو بوده، اذعان داشت: پیش‌بینی نخستین برداشت برنج هم در 20 تیرماه در روستای غیاث‌کلا و زمین زراعی کمال‌الدین قاسمی خواهد بود.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول