اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در گیلان

برداشت مکانیزه برنج در صومعه‌سرا انجام شد

خبرگزاری فارس: برداشت مکانیزه برنج برای نخستین بار در گیلان در روستای نوخاله صومعه‌سرا در وسعت 5 هزار متر انجام شد.

برداشت مکانیزه برنج در صومعه‌سرا انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، برداشت مکانیزه برنج بعد از ظهر امروز با استفاده از دستگاه دروگر برای نخستین بار در گیلان در روستای نو خاله بخش تولم این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا در جریان برداشت برنج با اشاره به اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: امسال طرح مکانیزاسیون کشت اراضی شالیکاری در صومعه‌سرا با استفاده از انواع ماشین‌آلات کشاورزی انجام شد.

نعمت قاسمی با بیان اینکه صومعه‌سرا بیش از 28 هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد، تصریح کرد: کاهش هزینه تولید، کاهش سختی و مشقت کار و تولید محصول با کیفیت از فواید طرح مکانیزاسیون در سطح اراضی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی به تمایل کشاورزان به طرف کشاورزی مدرن اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت مکانیزه برنج در صومعه‌سرا در سطح 12 هزار و 500 هکتار انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا افزایش 15 درصدی محصول برنج را از دیگر مزایای اجرای طرح مکانیزه برنج برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای گسترش طرح مذکور بالغ بر 150 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید انواع ادوات و وسایل مکانیزه کشاورزی در بخش برنج‌کاری پرداخت شده که در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به توزیع کود کشاورزی بین کشاورزان صومعه‌سرایی در سال جاری، یادآور شد: امسال بالغ بر 3 هزار و 900 تن انواع کود شیمیایی اورگانیگ در بین کشاورزان شهرستان صومعه‌سرا توزیع شده است.

به گفته قاسمی، عدم آلودگی محیط زیست، حفظ آب و خاک و پایداری تولید محصولی سالم از جمله مزایای استفاده این نوع کود در اراضی شالیکاری است.

وی صومعه‌سرا را بعد از رشت دومین تولید کننده بزرگ برنج در گیلان دانست و بیان کرد: صومعه‌سرا در راستای اجرای طرح تجهیز اراضی نیز رتبه نخست استانی را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا ادامه داد: هم‌اکنون 12 هزار و 400 هکتار از اراضی شالیکاری صومعه‌سرا در حوزه اجرای طرح تجهیز و نوسازی قرار گرفته‌اند.

وی دسترسی آسان به اراضی کشاورزی، توسعه ماشین‌آلات کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی ذکر کرد.

قاسمی به اجرای طرح برداشت محصول برنج در روستای نو خاله بخش تولمات صومعه‌سرا اشاره کرد و متذکر شد: این طرح به صورت نمادین در بیش از 5 هزار متر اراضی شالیکاری این شهرستان برای نخستین بار در گیلان انجام شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول