اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

برداشت مکانیزه برنج در 160 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

برداشت مکانیزه برنج در 160 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رضا عظیمی بعدازظهر امروز در آیین برداشت نخستین خوشه‌های برنج در کشور در روستای غیاث‌کلای آمل با اشاره به اینکه مازندران در 15 محصول کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: کشاورزی مازندران فاصله زیادی با کشاورزی کشور دارد.

وی با اشاره به آغاز برداشت برنج در مازندران بیان داشت: اگر چه برداشت برنج در 10 روز گذشته به صورت پراکنده در مازندران آغاز شده است اما امروز نخستین برداشت مکانیزه برنج در استان صورت گرفت.

عظیمی با اعلام اینکه 160هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به صورت مکانیزه برداشت می‌شود، تاکید کرد: در سال‌ جاری نیز 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به صورت بیولوژیک مبارزه با آفات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کشت دوم برنج در مازندران از استقبال خوبی برخوردار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان نشای مجدد و جوانه دوم برنج در مازندران افزایش داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه موضوع ضایعات یکی از مسائل اساسی بخش کشاورزی است، تصریح کرد: برای کاهش ضایعات باید ساختار شالیکوبی‌های مازندران اصلاح شود.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون میزان ضایعات برنج مازندران 25 درصد است، بیان داشت: با اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها این میزان به شش درصد خواهد رسید.

عظیمی با اشاره به اینکه 100هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران در شش ماه از سال زیر آب قرار دارد، گفت: زهکشی این اراضی از مصوبات سفر هیئت دولت به استان بود که براساس این مصوبات، مطالعه زهکشی این اراضی در سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با وارد مدار کردن این اراضی سطح زیرکشت برنج در استان افزایش پیدا کند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم کشت دوم برنج در این اراضی را آغاز کنیم.

انتهای ‌پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول