اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان:

برنامه‌هایی که در کشور اجرا نشده باید از دل مسجد بیرون آید

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: بحث اهمیت مسجد در حال حاظر از شعون ولایت فقیه است و برنامه‌هایی که در کشور اجرایی نشده باید از دل مسجد بیرون بیاید.

برنامه‌هایی که در کشور اجرا نشده باید از دل مسجد بیرون آید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین حائری ظهر امروز در مراسم گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان‌رضوی که در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: توجه به مسجد امروزه باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان و همچنین ائمه جماعات هر مسجدی باشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان افزود: در نظام اسلامی در حال حاضر در کشورهای اسلامی مانند عربستان مقوله مسجد با هر تفکری وابسته به دولت است و به رقم اینکه این نظام یک نظام اسلامی و یک دولت اسلامی دارد باید حد و مرزها در راستای مدیریت صحیح مساجد بین این دو اصل اساسی پایدار بماند.

وی بیان کرد: یک امام جمعه باید بداند مسئولیت اول او امامت جمعه و مسئولیت دوم او اداره مسجد است به دلیل اینکه مساجد سنگرهای یک امام جمعه است و مدیریت یک مسجد خود عامل تقویت یک امام جمعه است.

وی ادامه داد: همچنین شخصیت حقیقی امام جمعه به‌عنوان خروجی حوزه و مدیر شایسته برای مساجد باید حلال مشکلات باشد و گزینه نخست مدیریت مسجد شخص امام جمعه محسوب می‌شود.

حائری خاطرنشان کرد: بحث اهمیت به مسجد واقعاً یک بحث بزرگی است که در کشور ما این روزها کم به آن پرداخته می‌شود به‌عنوان مثال ائمه جماعات تاکنون دیده شده است که فقط پیش نماز هست به طوری که امام خمینی (ره) تاکید داشتند روحانی اداری که فقط پیش‌نماز باشد به درد مسجد نمی‌خورد و باید عمیقاً از جان و دل برای نماز و مسجد و همچنین مردم سرمایه بگذارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان خطاب به ائمه جماعات استان عنوان کرد: امروز از ظرفیت مساجد به مقدار لازم استفاده نمی‌شود، زیرا مساجد قدرت بیشتری دارد که در جامعه تاثیر بگذارد و یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بسیاری از برنامه‌هایی که در کشور روی زمین ماند باید از دل مسجد بیرون بیاید.

وی با اشاره به بحث اهمیت نماز صبح در مساجد گفت: با این اوصاف وضع خواندن نماز صبح در مساجد ما بسیار اسفناک است و این برای پایتخت معنوی ایران یک ضعف دینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول