اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد:

30 مسجد در سعدآباد غبارروبی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان بیش از 30 مسجد در سعدآباد غبارروبی شدند.

30 مسجد در سعدآباد غبارروبی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد عبدالکریم جمالی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آماده‌سازی فضای جامعه برای ورود به ماه پرخیر و برکت رمضان از وظایف مهمی است که متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه بر عهده دارند و تبلیغات اسلامی برای دستیابی به این هدف ارزشمند تلاش می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد خاطر نشان کرد: طنین‌انداز کردن احکام الهی و قرآنی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که در جامعه اسلامی باید مدنظر مسئولان باشد و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تحقق این امر مهم در جامعه اسلامی است.

جمالی با تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی در تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی اذعان کرد: فرهنگ قرآنی یکی از نیازهای جامعه در شرایط کنونی است و فرهنگ‌سازی از مسائل مهمی است که سبب حاکم شدن فرهنگ قرآنی و دستورات دین مبین اسلامی در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: قرآن کریم دربردارنده کامل‌ترین شیوه و دستورالعمل برای زندگی انسان‌هاست و با آشنایی مردم با این شیوه و سیره می‌توانیم جوامع انسانی را از خطر تمامی انحرافات و کج‌روی‌ها نجات دهیم و به مسیر خیر و برکت رهنمون کنیم.

این مسئول بیان کرد: در ماه مبارک رمضان برگزاری جلسات قرآنی و محافل انس با قرآن یکی از اهداف و برنامه‌های مهمی است که در مساجد سعدآباد و برخی از منازل برگزار می‌شود و در این ماه مبارک مردم را با قرآن کریم مأنوس‌تر از گذشته می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد تصریح کرد: مسجد، خانه امن خداوند و پایگاهی است برای کسانی که می‌خواهند با خدای خویش ارتباط برقرار کنند و مکانی است که می‌توان در آن حاجت گرفت و در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد غبارروبی 30 مسجد در سعدآباد خواهیم بود.

جمالی در همین راستا ادامه داد: هر ساله و در آستانه ورود به ماه رمضان، مراسم غبارروبی مساجد سعدآباد با هدف پاکیزه کردن آنها برای حضور پرشور مردم در آنها در طول ماه روزه‌داری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس امسال نیز همانند سال‌های قبل بیش از 30 مسجد فعال در سطح سعدآباد غبارروبی و عطرافشانی می‌شود تا آمادگی لازم برای میزبانی مراسمات مختلف این ماه را داشته باشند.

جمالی با اشاره به حضور تمامی اقشار جامعه در این مراسم اظهار داشت: در این مراسم همه قشرهای مردم به ویژه جوانان با جارو کردن، گردگیری، عطرافشانی، غبارروبی و پاکیزگی مساجد به استقبال ماه پر فیض و برکت رمضان می‌روند.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد با تاکید بر اینکه آراستن و غبارروبی مساجد باید در تمام سال مورد توجه باشد، عنوان کرد: حفظ پاکیزگی و آراستگی مساجد در طول سال امری لازم و ضروری است و به همین منظور همه آحاد مردم در پاکیزه نگه داشتن مساجد نقش مهمی دارند و نباید فقط متکی به این باشند که مسجد دارای خادم است و وظیفه خادم است که مسجد را پاکیزه نگه دارد.

وی افزود: تمیزی، پاکیزگی و نظافت مسجد یک وظیفه همگانی است و عموم مردم باید در حفظ و نگهداری و نظافت مساجد کوشا باشند.

جمالی در پایان متذکر شد: ماه رمضان بهترین ماه برای کوشش در نظافت مساجد است که ماه میهمانی خداوند بوده و ما همه در مساجد میهمان خداوند متعال هستیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول