اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه مبارک رمضان

مسجد اعظم آستان هلال‌بن علی(ع) غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: در آستانه ماه مبارک رمضان، مسجد اعظم آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.

مسجد اعظم آستان هلال‌بن علی(ع) غبارروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در هفتمین روز از دهه تکریم مساجد، مسجد اعظم آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی (ع) صبح امروز با حضور خادمان افتخاری و اعضای کانون فرهنگی مسجد اعظم هلال(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ع) آئین غبارروبی را آغاز و عطر گل ناب را در فضای آن منتشر کردند و به معنای واقعی مسجد اعظم آستان هلال‌بن علی(ع) را برای استقبال از ماه صیام مهیا کردند. 

پاکیزه‌کردن فرش‌ها، زدودن غبار از دیوارها، شست‌وشوی محوطه اطراف مسجد و عطرافشانی با گل ناب از جمله اقدامات این آئین غبارروبی به شمار می‌رود.

مسئول کانون فرهنگی مسجد اعظم آستان هلال‌بن علی(ع) در حاشیه این مراسم باشکوه در جمع خبرنگاران ابراز داشت: غبارروبی مسجد اعظم هلال‌بن علی(ع) پیش درآمدی بر استقبال از ماه پرخیر و برکت رمضان است و خادمان فرزند بلافصل امام علی(ع) با زدودن غبار و عطرافشانی این مکان مقدس آماده استقبال از این ماه پرفضیلت می‌شوند و فضا را برای نیایش و دعای بندگان خدا آماده می‌کنند.

احمد سربند با بیان اینکه ایام غبارروبی مساجد باید فرصتی برای تکریم مساجد نیز باشد عنوان کرد: غبارروبی و عطرافشانی مساجد در حقیقت محترم شدن عبادت بندگان در خانه خدا است که این امر خود موجب نزدیکی بیش از پیش مؤمنان به پروردگار می‌شود.

سربند افزود: هر چقدر مسلمانان نسبت به حفظ نظافت و پاکیزگی خانه خدا اهتمام ورزند، خداوند به همان میزان کرم و بخشش خویش را نصیب آنان می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت وجود مساجد احکام دین و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور رواج و گسترش یافته، به همین دلیل باید به این اماکن مقدس بیش از پیش ارج نهاد.

این مسئول همچنین با اشاره به برنامه‌‌های گسترده کانون فرهنگی مسجد اعظم آستان هلال‌بن علی(ع) در ماه مبارک رمضان، این برنامه‌ها را شامل فعالیت‌هاای قرآنی، فرهنگی و اجتماعی دانست.

دهه پایانی ماه شعبان، به عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول