اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه مبارک رمضان

1700 مسجد در استان مرکزی غبارروبی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و دهه نکوداشت مساجد یک‌هزار و 700 مسجد در استان غبارروبی می‌شوند.

1700 مسجد در استان مرکزی غبارروبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام داود چمانی ظهر امروز در حاشیه غبارروبی از مساجد اراک اظهار داشت: هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان مراسم  غبارروبی و عطرافشانی مساجد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به منظور آماده‌سازی مساجد برای میهمانان الهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور آشنایی و معرفت بیشتر مؤمنان نسبت به جایگاه مسجد دهه آخر ماه شعبان به دهه بهداشت و نکوداشت مساجد نامگذاری شده است تصریح کرد: بسترسازی، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه در راستای احیای نقش و جایگاه مساجد مهم‌ترین هدف بزرگداشت این دهه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مسجد به ‌عنوان کانون و محور فعالیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی، نقش مهمی در تاریخ  پر فراز و نشیب اسلام داشته است و امروز به مرکزی مهم در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم محسوب می‌شود.

چمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، 12 محفل انس با قرآن کریم در سطح شهرستان‌ها و 12 محفل در سطح روستاهای استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات قرائت قرآن، تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم در مصلای اراک، اعزام روحانی و مبلغ به مساجد شهری و روستایی و ... بخشی دیگر از این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول