اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

تمام مناطق شهری در نقشه جامع باید دارای مسجد باشند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مسئولان باید تلاش کنند در نقشه جامع شهری برای تمام مناطق، مسجد وجود داشته باشد چرا که گاهاً این مشکل وجود دارد که برای رسیدن به یک مسجد باید مسافت‌های زیادی را پیمود.

تمام مناطق شهری در نقشه جامع باید دارای مسجد باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمود مرویان در آیین غبارروبی رمضانی مساجد مشهد با بیان اینکه مساجد نقش بسزایی در ترویج معنویت و صیقل خوردن دل‌ها برعهده دارند، اظهار کرد: مساجد اصلی‌ترین پایگاه دینی در جوامع اسلامی از صدر اسلام و حتی در سایر مذاهب بوده است و در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز همیشه پایگاه‌های اصلی حضور مردم در تصمیم‌گیری مهم و سرنوشت‌ساز بوده است.

رئیس اداره تبلیغات خراسان‌رضوی ادامه داد: مراسم غبارروبی و عطرافشانی مساجد هر ساله در دهه آخر شعبان و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و امروز این کار در 5 هزار مسجد استان خراسان آغاز شده و از مراسم غبارروبی این مسجد به عنوان آیین افتتاحیه این مراسم یاد می‌شود.

وی در ادامه در ارتباط با اهمیت معرفی مساجد اظهار داشت: مسئولان باید تلاش کنند در نقشه جامع شهری برای تمام مناطق مسجد وجود داشته باشد چرا که گاهاً این مشکل وجود دارد که برای رسیدن به یک مسجد باید مسافت‌های زیادی را پیمود.

وی با اشاره به اینکه در زندگی اولیای الهی هم خدمت به مسجد و حضور در این پایگاه دینی دیده‌ می‌شود، گفت: اگر می‌خواهیم محله‌ای آباد داشته باشیم باید مسجد آباد، فعال و پویایی را در محله بنا کنیم و با این کار اسباب پیشرفت و آبادانی شهر را فراهم نماییم.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه مهمانی خداست و مسجد مهمانخانه خداست، تاکید کرد: به همه مساجد توصیه می‌کنیم تا غبارروبی و عطرافشانی مساجد را قبل از شروع ماه رمضان انجام دهند.

محمدکاظم دبیری رئیس اداره ارشاد مشهد هم در این مراسم با اشاره به تاثیر زیبایی بصری مساجد در جذب جوانان به این پایگاه مذهبی گفت: غبارروبی مساجد و تلاش در پاکیزه نگه داشتن آن و رعایت اصول بهداشتی در تمام طول سال ضروری است که با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسمات متعدد در مساجد این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

رئیس اداره ارشاد مشهد ادامه داد: ارشاد نیز به ‌عنوان یکی از متولیان فرهنگی مشهد با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها در راستای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن مراسمات ماه رمضان گام بر خواهد داشت.

در ادامه حسین شادکام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: امسال به صورت سراسری تمام شهرداری‌های مناطق سطح شهر در غبارروبی مساجد منطقه خود مشارکت می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: از آنجا که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم هدف را بر این قرار دادیم تا ما نیز به‌ عنوان متولیان فرهنگی شهر گام‌های موثری در راستای هر چه بهتر برگزار شدن برخی مراسم مذهبی معنوی شهر نظیر غبارروبی برداریم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول