اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته مساجد صورت می‌گیرد

احداث 15 مسجد در شهرک‌های شرق شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه استان فارس از احداث 15 مسجد در شهرک‌های شرق شهر شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

احداث 15 مسجد در شهرک‌های شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، الیاس رضایی اظهار داشت: اگر چه در استان پهناور فارس نسبت به تراکم جمعیت، کمبود مسجد وجود ندارد و از حد متوسط کشوری در سطح قابل قبول قرار داریم، اما به علت توزیع نامناسب مکانی مساجد با موضوع نقاط فاقد مسجد روبه‌رو هستیم و در حالی که در بسیاری از نقاط شهر شیراز جمعیت به‌ نسبت بسیاری سکونت دارند، هنوز مردم از نعمت وجود مسجد محروم هستند.

وی افزود: مناطق مسکونی حاشیه کمربندی شهر شیراز و شهرک‌های حدفاصل در شهرک والفجر و سلطان‌آباد تنها دو مسجد دارند و این در حالی است که این مناطق جمعیت چند صد هزار نفری را در خود جای داده‌اند.

رضایی اضافه کرد: در این مناطق 15 شهرک با جمعیت تقریبی بیش از 120 هزار نفر قرار دارد و کلنگ احداث 15 مسجد به زمین زده می‌شود و عملیات اجرایی احداث آن در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در هفته مساجد با حضور مسئولان استانی، خیران، اهالی و ساکنان محل آغاز می‌شود.

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه استان فارس با اشاره به فرآیند عملیاتی این طرح گفت: از چندی پیش ستادی در این اداره تشکیل شد که با پیگیری امور مختلف، تمام اطلاعات لازم از قبیل مشخصات جمعیتی و خانواری، معتمدان محل و اطلاعات مربوطه به اراضی را جمع‌آوری و در اختیار کارشناسان و ناظران فنی برای طراحی و تهیه نقشه‌ها قرار داد.

رضایی ادامه داد: این مساجد در نقاطی که دارای کاربری‌های فرهنگی مذهبی هستند احداث می‌شوند و به منظور سرعت بخشیدن به عملیات ساخت و ساز در مساحت‌های 240 متری به گونه‌ای که امکان توسعه و افزودن طبقات در آنها وجود داشته باشد، طراحی می‌شوند تا در آینده جوابگوی جمعیت نمازگزاران باشند.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر، سالانه به طور متوسط توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس، کلنگ احداث 100 مسجد در نقاط فاقد مسجد زمین زده شده و این مساجد به بهره‌برداری رسیده‌اند به گونه‌ای که تنها در سال 90 در 175 نقطه کار احداث مساجد شروع شد.

وی در پایان گفت: از نیک‌اندیشان و بانیان خیر دعوت می‌شود تا در این امر نیکو و خداپسندانه اداره اوقاف و امور خیریه را یاری دهند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول