اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

631 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اردبیل موجود است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم اکنون 631 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برای استفاده اعضای کتابخانه‌های عمومی موجود است.

631 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اردبیل موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین ظهر امروز در بازدید از کتابخانه عمومی استان اظهار داشت: توسعه شاخص‌های فرهنگی و ارتقای مطالعه مفید در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی مهمترین هدف نهاد کتابخانه‌‌های عمومی اردبیل است که از سال گذشته با اولویت قرار دادن این موارد برنامه‌های منسجمی در راستای برگزاری همایش، تجلیل از علاقمندان کتاب و کتابخوانی و ایجاد نمایشگاه‌های کتاب انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه توسعه و الگوسازی در نظام اسلامی بدون پرداختن به موضوع کتاب، کتابخوانی و مطالعه امکان‌پذیر نیست، گفت: پیشرفت کشور بر اساس الگوی اسلامی ایرانی مرهون پرورش انسان‌های بصیر و آگاه است و کتابخانه‌ها در تربیت این نسل می‌توانند نقش قابل توجهی ایفا کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه ابراز داشت: در یک سال گذشته با رشد 116 درصدی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان به 70 هزار و 13 نفر رسیده است.

فرهمندامین افزود: پایه حرکت در این نهاد در عضو‌گیری رسیدن به عضویت 10 درصد جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی است.

این مسئول وضعیت منابع و مخازن کتابخانه‌ای استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 631 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نسبت به سال‌های گذشته هشت درصد رشد داشته‌ایم.

وی از اجرای موفق طرح «کتاب من» به عنوان یک طرح موفق در پاسخگویی به درخواست مخاطبان خبر داد و ابراز داشت: 11 هزار و 17 جلد کتاب در اجرای این طرح از سوی علاقمندان درخواست شده که با موفقیت تامین و در اختیار آنها قرار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان اظهار داشت: سرانه فضای کتابخانه‌ای با افزایش 13 باب کتابخانه در حال احداث به ویژه کتابخانه‌های روستایی به 3.3 متر‌مربع خواهد رسید که این سرانه مطلوب در مقایسه با سال‌های گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول