اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز:

حرکت کتابخانه‌های عمومی در راستای نیاز مخاطبان باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار سقز بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهادی فرهنگی باید به سمت برآورده کردن نیاز مخاطبان حرکت کنند.

حرکت کتابخانه‌های عمومی در راستای نیاز مخاطبان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کریم افشاریان پیش‌ازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز اظهار داشت: کتابخانه‌ها از ارکان اساسی در توسعه فرهنگی هستند و حمایت از این نهاد فرهنگی در نهایت به نفع جامعه و کشور است.

وی با اشاره به نامگذاری استان کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: متولیان امر فرهنگ باید زمینه‌های لازم برای بروز استعدادهای فرهنگی استان را فراهم سازند.

افشاریان نقش کتاب را در ارتقای سطح بصیرت جامعه بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی باید با توجه به نیازهای مخاطبان عمل کنند و بدین گونه زمینه جذب اقشار مختلف مردم به این نهاد فرهنگی را فراهم نمایند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز نیز در این جلسه خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌ها شد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند تعامل گسترده در میان بخش‌های مختلف در جامعه است.

محمدجلیل سیدی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی وظیفه سنگینی در جامعه برعهده دارند و حمایت از این نهاد فرهنگی می‌تواند نیل به اهداف فرهنگی و در نتیجه توسعه جامعه را امکان‌پذیر کند.

وی به اجرای برنامه‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: جذب اقشار مختلف جامعه به کتابخانه‌های عمومی و در نتیجه نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف مهم این نهاد فرهنگی است.

سیدی با اشاره به اجرای طرح کتاب من در کتابخانه‌ها، افزود: بر اساس این طرح کتابخانه‌های عمومی کتاب‌های مورد نظر مراجعان که در کتابخانه‌ها موجود نیست را فراهم می‌کنند و در اختیار آنها می‌گذارند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز همچنین به توزیع بیش از 10 هزار برگه مسابقه کتابخوانی "زندگی به سبک روح‌الله" در شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در میان اقشار مختلف نقش مهمی در توجه عمومی به کتاب داشته است.

شهرستان سقز دارای پنج کتابخانه عمومی نهادی و 17 کتابخانه عمومی مشارکتی است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول