اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه‌های عمومی جیرفت خبر داد

عضویت 5500 نفر در کتابخانه‌های عمومی جیرفت

خبرگزاری فارس: مسئول اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت گفت: هم‌اکنون به 5 هزار و 428 عضو فعال کتابخانه‌های این شهرستان خدمات‌رسانی می‌شود.

عضویت 5500 نفر در کتابخانه‌های عمومی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اکبر صالحی بعد از ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های شهرستان جیرفت اظهار داشت: در سال گذشته این انجمن هفت جلسه تشکیل داده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته در راستای اجرای طرح «من» 773 کتاب درخواستی به متقاضیان در شهرستان جیرفت داده شده است.

صالحی با توجه به فعالیت شش کتابخانه در این شهرستان تصریح کرد: هم‌اکنون به 5 هزار و 428 عضو فعال کتابخانه‌های شهرستان جیرفت خدمات‌رسانی می‌شود.

وی ابراز داشت: 54 هزار و 339 جلد کتاب نیز در کتابخانه‌های شهرستان جیرفت وجود دارد.

صالحی عنوان کرد: در سال جاری نیز با آغاز فصل تابستان کلاس‌های طرح اوقات فراغت با محوریت کتاب در دستور کار قرار دارد که تاکنون استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است.

مسئول اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های این شهرستان در ماه 19 هزار و 126 نفر است.

صالحی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، بازدید از کتابخانه‌ها و تفاهم‌نامه با اداره‌ها و نهادها برای راه‌اندازی کتابخانه خودگردان از دیگر برنامه‌های اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت است.

وی اذعان داشت: همچنین راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه عمومی جیرفت، بخش کتاب دفاع مقدس، فعال کردن 9 باب کتابخانه خودگردان و ایجاد کمیته حجاب و عفاف از دیگر اقدامات این نهاد است.

صالحی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات کتابخانه شهید مدنی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امور باید 2 هزار و 500 نفر به عضویت این کتابخانه درآیند که 70 نفر از آنان نیز کودک باشد.

وی مبلغ دریافتی سهم 0.5 درصد شهرداری به امور کتابخانه‌ها را در سال گذشته 80 میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت در این زمینه همکاری خوبی با امور کتابخانه‌ها داشته است.

صالحی تصریح کرد: افت ولتاژ برق از جمله مشکلات موجود کتابخانه عمومی شهرستان جیرفت است که تقاضا می‌شود، توسط اداره برق به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول