اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

50 درصد دانش‌آموزان با آموزش‌های مهارتی آشنا می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد دانش‌آموزان باید با آموزش‌های مهارتی آشنا شوند.

50 درصد دانش‌آموزان با آموزش‌های مهارتی آشنا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم صیادی در همایش تجلیل از فعالان عرصه مهارت‌آموزی که در سالن هلال احمر زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تلاش دست اندرکاران و سیاست‌گذاران کشور تلفیق آموزش‌هایی نظری و مهارتی است.

وی با بیان اینکه حرکت ارزشمندی در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور آغاز شده است، افزود: آثار و برکات این آموزش‌ها در حال حاضر در جامعه دیده می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: در طول سه دهه گذشته در برنامه‌های مختلف کشور بر ارتقای مهارت‌آموزی در کشور تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم توجه به حرفه‌آموزی با شتاب بیشتری دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمینه ساختاری و نرم‌افزاری نیز جامعه به سوی توسعه گام برداشته و افزایش تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از تاکیدات دولت است.

صیادی با اشاره به اینکه 70 درصد دانشجویان در حال حاضر در حوزه علوم نظری فعالیت می‌کنند، افزود: تنها 30 درصد دانشجویان به سوی مهارت‌آموزی سوق داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه استقرار نظام ملی مهارت و فناوری در کشور از برنامه‌ریزی‌های مطلوب کشور برای توسعه مهارت‌آموزی در جامعه است، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد دانش‌آموزان باید با آموزش‌های مهارتی آشنا شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به هدایت‌های رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و دست‌اندرکاران این مجموعه در زمینه توسعه مهارت‌آموزی در کشور افزود: در سه سال گذشته شاهد حرکت‌های ارزشمند در ساماندهی آموزش‌های مهارتی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه کشور با توجه به اسناد بالا دستی می‌تواند اقدامات مهمی در زمینه مهارت‌آموزی انجام دهد، یادآور شد: مصوبات مطلوبی در زمینه تثبیت نظام آموزشی مهارت در کشور به تصویب رسیده است.

* دستگاه اجرایی زنجان عضو کمیته حرفه‌آموزی هستند

صیادی با اشاره به تعامل مسئولان استان زنجان برای ارتقای مهارت‌آموزی در زنجان تصریح کرد: تشکیل کمیته حرفه‌آموزی با عضویت 20 دستگاه اجرایی استان زنجان موجب کسب توفیقات مطلوب در زمینه مهارت‌آموزی و جلوگیری از موازی‌کاری شده است.

وی با تقدیر از مساعدت‌های استاندار زنجان در زمینه ارتقای آموزش‌های مهارتی خاطرنشان کرد: به برکت برنامه‌ریزی، حمایت و سرمایه‌گذاری‌های مطلوب استانی و کشوری شاهد کسب موفقیت‌های بسیاری در زمینه حرفه‌آموزی در کشور و به تبع آن در استان زنجان هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از رشد 30 درصدی آموزش‌های مهارتی در زنجان خبر داد و افزود: آموزش‌های روستایی استان زنجان نیز 300 درصد در سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی از سطح استاد شاگردی تا سطوح کاردانی و کارشناسی در زنجان پیگیری می‌شود، افزود: راه‌اندازی سه مرکز علمی و کاربردی از دیگر توفیقات استان در این زمینه است.

صیادی با اشاره به کسب رتبه نخست تیمی و مدالی در المپیاد ملی مهارت از سوی حرفه‌آموزان زنجانی تصریح کرد: کسب رتبه پنجم رشته رباتیک جهان، کسب رتبه سوم کشوری در حوزه آموزش نانوایان تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های جدید، توسعه مراکز آموزشی از موفقیت‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

وی از تدوین 23 استاندارد در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: آموزش انرژی‌های نو و نیازسنجی این آموزش‌ها از برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل در سال جاری است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول