اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

آموزش‌های مهارتی باید زمینه‌ساز اشتغال باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های مهارتی باید زمینه‌ساز اشتغال پایدار در جامعه باشد.

آموزش‌های مهارتی باید زمینه‌ساز اشتغال باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمیدرضا خانپور پیش ظهر امروز در دیدار با منتخب مردم ارومیه در مجلس نهم اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه تربیت نیروی کار ماهر و متخصص وظیفه‌ای مهم بر عهده دارد از این رو در راستای تربیت، افزایش کارآیی و اثربخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس نیاز بازار تلاش می‌کند.

وی افزود: ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و نهادینه کردن فرهنگ کسب و کار مبتنی بر استعداد، دانش، ذوق، مهارت، فناوری و تخصص با رویکرد ارزش‌های اسلامی دنبال می‌شود چراکه این موضوعات در دین مبین اسلام اهمیت مضاعفی دارند.

خانپور با تاکید بر آموزش‌های مهارت محور در استان گفت: این آموزش‌ها باید زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنند تا نیروی انسانی متخصص و ماهر بتوانند هماهنگ با ویژگی‌های جامعه گام بردارند.

این مسئول با بیان اینکه آموزش ارتقای مهارت نیروی کار در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه نقش سازنده‌ای دارد، تصریح کرد: این کار نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود است.

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ایجاد زمینه‌های احراز شرایط اشتغال موفق عمل کرده و باید در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار اقدام کرد.

عابد فتاحی با اشاره به صعود 15 رتبه‌ای تیم مهارت استان در دوازدهمین دور مسابقات ملی مهارت کشور و کسب رتبه دوم در این رقابت‌ها بیان کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تغییرات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رشد و بهبود فرهنگ کار و کاهش سطح نرخ بیکاری در جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر همگام بودن آموزش‌های مهارتی با بخش‌های تولیدی و صنعتی اضافه کرد: توسعه‌ اقتصادی استان مرهون فکر و اندیشه نیروی کار توانمند و خلاق است.

فتاحی خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی با فراهم کردن زمینه‌های ارتقای دانش، نگرش و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، تولید و اشتغال در زمینه‌های مختلف به توسعه اقتصادی استان کمک می‌کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول