اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی گلستان:

برای فراگیری آموزش‎های مهارتی باید فرهنگ‌سازی کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی واحد استانی گلستان گفت: برای رفتن به سمت آموزش‎های مهارتی باید فرهنگ‌سازی کرد.

برای فراگیری آموزش‎های مهارتی باید فرهنگ‌سازی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسن خان‌احمدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی استان گلستان اظهار داشت: در نظام آموزشی دانشگاه علمی - کاربردی تدوین شد و از سال 1373 استارت کار خود را در کشور زد و در سال 1386 در استان گلستان به عنوان آخرین استان شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز جشن سومین دوره دانش‌آموختگان این دانشگاه را شاهد هستیم ابراز داشت: در رویکرد جدید که در دو سال پیش راهبردش تدوین شده توجه به آموزش و اشتغال را مدنظر قرار داده‎ و مهارت‌آموزی و تعریف رشته‎های مهارتی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

خان‌احمدی افزود: در نظام آموزشی ما یک تصور غلط وجود دارد و آن این است که همه انتظار دارند که از فوق دیپلم به لیسانس و پس از آن کارشناسی ارشد و تا مقطع بالا را طی کنند، اما در دنیا 50 درصد افراد تکنسین، 25 درصد کارشناس و 25 درصد نیز دکترا را کسب می‎کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی واحد استانی گلستان خاطر نشان کرد: بر همین اساس است که افراد در جامعه ما دانش کسب می‎کنند، اما به دلیل نداشتن مهارت نمی‎توانند جذب بازار کار شوند.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی مشاغل را رتبه‌بندی می‎کنیم ابراز داشت: آن چیزی که ما در جامعه شاهد آن هستیم این است که افراد با مهارت‌های بالا در مشاغل پایین به کار گرفته می‎شوند که این اصراف در هزینه‎ها است.

خان‌احمدی تصریح کرد: مسیر دانشگاه علمی و کاربردی به سمت آموزش‎های مهارتی گام برداشته و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود تا اشتغال و مهارت‌آموزی جایگاه خودش را در جامعه پیدا کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی واحد استانی گلستان گفت: از آنجایی که در جامعه همه به دنبال کفیلی به نام دولت برای امور خود هستند ما در اشتغال به بن‌بست خواهیم رسید.

وی با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی تاکید کرد: شناخت فرصت‎ها و اعتماد به نفس در افراد باعث می‎شود که بتوانند امور خود را بر عهده بگیرند و نیاز به کفیل نداشته باشند.

خان‌احمدی تصریح کرد: همه کارآفرینان جهان برای شروع کار خود سرمایه نداشتند و با کسب دانش و مهارت از کارهای کوچک به کارهای بزرگ رسیدند و چیزی که آنها را به این جایگاه رساند اعتماد به نفس و خودباوری بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی واحد استانی گلستان یادآور شد: اگر فکر و اندیشه داشته باشید دولت نیز در قالب بنگاه‌های زودبازده تسهیلاتی را برای شروع کار در اختیارتان قرار می‎دهد.

وی مبنای توسعه را کارآفرینی دانست و خاطر نشان کرد: ما در دنیا تنوع رشته‎های مهارتی بسیاری داریم که تنها 700 کد رشته در دانشگاه علمی – کاربردی شناسایی شده است.

خان‌احمدی توجه به مهارت و تنوع در رشته‎ها را متناسب با نیاز جامعه مزیت نسبی دانشگاه علمی – کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه‎ها برشمرد و اذعان داشت: اگر در مسیری که انتخاب کرده‎ایم گام‎های موثر را برداریم در دو سال آینده دانشگاه علمی - کاربردی انتخاب اول داوطلبان کنکور خواهد شد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول