اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خبر داد

تحقق 100 درصدی آموزش‌های مهارتی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های مهارتی در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی 100 درصد تحقق یافته است.

تحقق 100 درصدی آموزش‌های مهارتی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محسن مددی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه در رشته‌های مختلف به روستاییان ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه روستائیان دسترسی به این آموزش‌ها را ندارند و یا مراکز ثابت در نقاط دوردست وجود ندارد و سرمایه‌گذاری در این مناطق نیز مقرون به صرفه نیست از این آموزش‌ها توسط فنی و حرفه‌ای استان انجام شد.

مددی با اشاره به میزان این آموزش‌ها در سال جاری گفت: در قالب تیم‌های سیار در روستاهای استان 465 هزار و 773 نفر ساعت معادل 3 هزار و 400 نفر دوره در رشته‌های کشاورزی و خدماتی آموزش‌های مهارتی به کارآموزان و کارجویان روستایی ارائه شده است.

این مسئول از تحقق 100 درصدی آموزش‌های مهارتی در استان خبر داد و ادامه داد: امسال این آموزش‌ها در 154 کارگاه آموزشی در قالب 223 دوره آموزشی و در 101 روستا و 45 دهستان در 46 حرفه شامل 25 حرفه کشاورزی و 21 حرفه خدماتی توسط 91 مربی ارائه شده است که این میزان آموزش در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی در ادامه مشارکت زنان در اجتماع و کسب مهارت‌های گوناگون در جامعه خاطر نشان کرد: رشد چشمگیر مشارکت اجتماعی زنان و گسترش مهارت و ارتقای توانایی، خلاقیت، نوآوری و بهره‌وری بانوان به عنوان سرمایه‌های انسانی و فاخر این کشور مبین حرکتی خردمندانه و برنامه‌ریزی شده است.

نظام آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم نیازمند سرمایه انسانی است و در این میان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی است از علم، فن و هنر و نقش بسیار مهمی در تأمین نیروی انسانی کارآمد دارد.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول