اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

آموزش‌های مهارتی در روستاهای تکاب توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های مهارتی در روستاها و مناطق محروم تکاب توسعه می‌یابد.

آموزش‌های مهارتی در روستاهای تکاب توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمیدرضا خانپور ظهر امروز در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی و فرمانداری تکاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تفاهمنامه همکاری در راستای ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بیکاری در شهرستان تکاب امضا شد.

وی افزود: با امضای این تفاهمنامه مقرر شد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نسبت به تجهیز و ارتقای کارگاه‌های آموزشی، شناسایی آموزش‌های اشتغال‌زایی، برنامه‌ریزی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته و برگزاری سمینارها و آموزش‌های تخصصی اقدامات لازم را انجام دهد.

خانپور ادامه داد: گسترش زمینه‌های آموزش مهارتی جدید و بالا بردن روحیه کار و تلاش جوانان از موارد مهمی است که در این تفاهمنامه بر آن تاکید شده است.

این مسئول با اشاره به تعهدات فرمانداری تکاب گفت: فرمانداری شهرستان تکاب نیز براساس این توافقنامه متعهد شد برنامه‌ریزی برای واگذاری فضای آموزشی در روستاها، حمایت از نظام استاد شاگردی، حمایت از آموزش‌های تخصصی و مشاغل خانگی، تامین اعتبارات از محل تملک دارایی فصل آموزش برای توسعه و بازسازی و ایجاد فضاهای آموزشی مناسب اقدام کند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر مهارت‌آموزی یکی از شاخصه‌های مهم در هر جامعه‌ای است که باید همگانی شود و همه جوانان در کنار تحصیل و دانشگاه یک مهارت فنی و حرفه‌ای را کسب کنند تا بتوانند در آینده شغل مناسبی برای خود فراهم کنند.

خانپور در ادامه از تحقق صد در صدی تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این نهاد در بخش آموزش با اجرای 26 هزار و 88 نفر دوره معادل 3 میلیون و 892 هزار و 662 نفر ساعت، پنج درصد بیش از تعهدات اعلام شده عملکرد داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: احیای نظام آموزش‌های نوین استاد شاگردی با هدف ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کارگاه‌ها و مراکز آموزشی، بهینه‌سازی هزینه‌های آموزشی، کسب مهارت‌های شغلی در محیط واقعی کار و اشتغال سریع و پایدار با انعطاف‌پذیری لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول