اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی فنی و حرفه‌ای استان زنجان صورت گرفت

ارائه آموزش‌های مهارتی در 92 روستای استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش‌، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ارائه آموزش‌های مهارتی در 92 روستای استان زنجان خبر داد.

ارائه آموزش‌های مهارتی در 92 روستای استان زنجان

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 32 هزار و 696 نفر از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان در 20 دوره آموزشی شرکت می‌کنند، افزود: این دوره‌ها در راستای افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های سربازان در پادگان‌های نظامی استان ارائه می‌شود.

رئیس اداره آموزش‌، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: این آموزش‌ها برای افزایش مهارت‌های فنی و مهارتی سربازان و نیروهای کادر و در راستای زمینه سازی برای اشتغال سربازان پس از فراغت از خدمت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در 20 دوره آموزشی و در حرفه‌های تعمیر کار اتومبیل سواری، برق خودرو‌، برق ساختمان‌، فناوری اطلاعات و تصویر برداری ارائه می‌شود.

انصاری با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال و ارتقای سطح توانمندی نیروی انسانی‌، ارائه این آموزش‌ها را موجب بهبود سطح کیفی خدمات ارائه شده از سوی سربازان در مدت خدمت سربازی برشمرد.

وی آموزش‌های ارائه شده را زمینه‌ای برای جذب و ورود سریع‌تر افراد آموزش دیده به بازار کار پس از اتمام دوره خدمت سربازی دانست.

رئیس اداره آموزش‌، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری 3 هزار و 569 نفر از روستائیان استان معادل 506 هزار و 43 نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با هدف افزایش اشتغال در روستاها، ارتقای مهارت روستائیان و افزایش شاغلان در روستاها برگزار می‌شود، یادآور شد: افزایش تولیدات کشاورزی، توسعه آموزش‌های مهارتی و تشویق روستائیان فاقد مهارت برای اشتغال و کارآفرینی در مناطق روستائی از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها محسوب می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در 92 روستا در سطح استان برگزار می‌شود، یادآور شد: این آموزش‌ها در 106 کارگاه آموزشی در حرفه‌های مختلف آموزشی در پایگاه‌های آموزش روستائی مراکز آموزشی تابعه استان زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری در توسعه آموزش‌های روستائی با رشد 300 درصدی در سطح استان بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستا‌ها تاکید کرد.

رئیس اداره آموزش‌، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: فنی و حرفه‌ای باید به توسعه آموزش‌های روستائی پرداخته و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مورد‌ نیاز را در این راستا انجام بدهد.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول