اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین هشدار داد

اعدام در انتظار قاچاقچیان مواد مخدر در قزوین

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اعدام در انتظار قاچاقچیان مواد مخدر در قزوین است.

اعدام در انتظار قاچاقچیان مواد مخدر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز در نشست‌خبری دادستانی قزوین اظهار کرد: دادستانی قزوین وارد مبارزه جدی و بی‌امان با توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: ما اعتقاد داریم که اگر مشکلات بخش مواد مخدر را کم کنیم در مرحله نخست مشکلات مربوط به مواد مخدر حل می‌شود و در مرحله بعدی تأثیر مستقیم و غیر‌مستقیمی بر سایر جرائم خواهد داشت.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: بسیاری از پرونده‌هایی که در دادگاه خانواده برای اختلافات زوجین تشکیل شده‌ است به اعتیاد احدین آن‌ها بر‌می‌گردد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: در هفته گذشته و امروز 9 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در قزوین اعدام شدند.

صادقی‌نیارکی عنوان کرد: طبق ماده هشت قانون مبارزه با مواد مخدر حکم کشف بیش از 30 گرم کراک، شیشه و هروئین اعدام است.

وی با بیان اینکه امروز سه نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در استان قزوین اعدام شدند، بیان کرد: یکی از این قاچاقچیان از اهالی استان همدان بود که در حوزه استان قزوین فعالیت می‌کرد و 32 سال سن داشت که با هوشیاری مأموران پلیس قبل از توزیع مواد مخدر، از این فرد پنج کیلوگرم کراک کشف شد و حکم اعدام برای این قاچاقچی به اجرا درآمد و اموال و خودرو این فرد به نفع دولت مصادره و ضبط شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: دیگر قاچاقچی مواد مخدر که امروز در استان قزوین به دار آویخته شد، اهل قزوین بود و سوابق متعددی در بحث مواد مخدر داشت و به اتهام مشارکت در حمل 474 گرم شیشه اعدام شد.

صادقی‌نیارکی افزود: یکی دیگر از قاچاقچیانی که در استان قزوین به دار مجازات آویخته شد، اهل تبریز بود که از این قاچاقچی 515 گرم هروئین، سه گرم شیشه و پنج گرم حشیش کشف شده بود.

اعدام پسر و پدر قاچاقچی مواد مخدر در قزوین

این مسئول با اشاره به اینکه یک پدر و پسر قاچاقچی مواد مخدر در قزوین اعدام شدند، تصریح کرد: این پدر و پسر به علت مشارکت در حمل بیش از چهار کیلو هروئین در قزوین اعدام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به دیگر اعدامیان قاچاقچی مواد مخدر در قزوین اظهار کرد: قاچاقچیان مواد مخدر به یک فرد خیانت نمی‌کنند، بلکه به یک نسل خیانت می‌کنند، ما چاره‌ای جز اعدام این افراد نداریم چون این افراد یک نسل را تهدید می‌کنند.

در ماه مبارک رمضان اعدامی نخواهیم داشت

صادقی‌نیارکی اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان اعدامی نخواهیم داشت و پس از ماه مبارک رمضان اعدام‌ها را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص روش‌های سایر کشورها در پیشگیری و جلوگیری از توزیع و مصرف مواد مخدر گفت: در سایر کشور‌ها نیز در بحث مواد مخدر برخوردهای سخت را دارند، البته برخوردهای سخت تنها راه نیست.

صادقی‌نیارکی تأکید کرد: ایران در همسایگی بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان مواد مخدر جهان که افغانستان و پاکستان است و سایر کشورها نیز هنوز به برخورد سخت اعتقاد دارند.

باران مواد مخدر هم در جامعه ببارد، نباید کسی خیس شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه اگر باران مواد مخدر هم در جامعه ببارد نباید کسی خیس شود، بیان کرد: باید به گونه‌ای فرهنگ در جامعه ایجاد شود که اگر باران مواد مخدر هم در جامعه ببارد کسی خیس نشود.

زندان قزوین از پاک‌ترین زندان‌هاست

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: زندان قزوین از پاک‌ترین زندان‌ها است و اقدامات پیشگیرانه خوبی از سنوات گذشته برای جلوگیری از ورود مواد مخدر در زندان استان قزوین انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: با ایجاد پوشش‌های توری‌شکل و دستگاه‌ رادیولوژی در زندان استان قزوین از ورود مواد مخدر در این مکان جلوگیری شده است.

استقرار قاضی در زندان قزوین

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه در زندان استان قزوین قاضی را مستقر کرده‌ایم، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در راستای نظارت بر کار مأموران زندان‌، زندانی‌ها و خود زندان‌ استان قزوین انجام شد، استقرار قاضی در این مکان است.

کشف بیش از دو تن مواد مخدر در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کشف دو تن و 92 کیلو و 297 گرم مواد مخدر در سال 91 در استان قزوین خبر داد و گفت: در جریان این مقدار مواد مخدر یک‌هزار و 507 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شدند که حدود یک تن این مقدار از مواد مخدر کشف شده، مربوط به یک پرونده است.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: از یک‌هزار و 507 نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده در استان قزوین، 94 نفر آن‌ها بیکار و یک‌هزار و 413 نفر از آن‌ها نیز شاغل هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شده در استان قزوین در سال 91 در گروه سنی 25 تا 39 سال بوده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه بیشترین آمار قاچاقچیان دستگیر شده مواد مخدر آقایان بوده‌اند، اعلام کرد: یک‌هزار و 471 نفر از این قاچاقچیان را آقایان تشکیل داده‌اند و 36 نفر آن‌ها خانم هستند که در بخش خانم‌ها به نسبت سابق 14 درصد کاهش داشته‌ایم.

انهدام 16 باند مواد مخدر در قزوین

صادقی‌نیارکی افزود: 16 باند مواد مخدر که به صورت حرفه‌ای در حوزه استان قزوین فعالیت می‌کردند، در سال جاری منهدم شدند.

وی تصریح کرد: بحث مواد مخدر در کشور دارد به بحث جدی تبدیل می‌شود و سبب نگرانی‌های ملت، مسئولان و خانواده‌ها شده است، در استان قزوین نیز نگاه و رویکرد دادستانی مقابله و پیشگیری مصرف و توزیع مواد مخدر است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول