اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

جنگ امروز جنگ اطلاعات و مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ امروز جنگ اطلاعات و مواد مخدر است که مبارزه ریشه‌ای را می‌طلبد.

جنگ امروز جنگ اطلاعات و مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علاءالدین بروجردی ظهر امروز در همایش ملی "احساس امنیت، نظم و امنیت" در خرم‌آباد با بیان اینکه نظام اسلامی ایران در عرصه کلان امنیتی دارای اقتداری است که همواره بر آن افزوده می‌شود، گفت: ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی در زمینه برقراری امنیت موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر شاخص‌های امنیتی یکی از کشورهای برتر جهان محسوب می‌شود، اظهار داشت: بررسی اقدامات نظام اسلامی در طول 33 سال گذشته ثابت کرده که جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی نیز در زمینه امنیتی موفق عمل کرده است.

بروجردی با اشاره به موفقیت نظام در عرصه‌های مختلف و عبور از چالش‌های ایجاد شده توسط دشمنان، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام قدرتمند جهانی پنجه در پنجه آمریکا انداخته و با اقتدار در مقابل زورگویی این کشور در عراق و سوریه ایستاد که این نشان‌دهنده اقتدار نظام است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دستگیری ریگی شرور توسط نیروهای اطلاعاتی و انتظامی اشاره کرد و افزود: دستگیری این شرور در حالی صورت گرفت که مستقیما از سوی آمریکا و انگلیس حمایت می‌شد.

بروجردی با اشاره به سیاست‌های راهبردی امام خمینی(ره) در زمینه نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از 33 سال از انقلاب در برابر دشمنان با اقتدار صف‌آرایی کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به مقوله امنیت و احساس امنیت نیز اشاره کرد و گفت: در مقوله امنیت باید به صورت ریشه‌ای عمل کرد و گام نخست در این زمینه پیشگیری است.

وی با اشاره به تولید گسترده مواد مخدر در کشور افغانستان و تلاش خستگی ناپذیر نیروی انتظامی برای مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر افزود: جنگ امروز جنگ اطلاعات و مواد مخدر است که مبارزه ریشه‌ای را می‌طلبد.

بروجردی با اشاره به موفقیت نظام در عرصه‌های مختلف و عبور از چالش‌های ایجاد شده توسط دشمنان، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام قدرتمند جهانی پنجه در پنجه آمریکا انداخته و با اقتدار در مقابل زورگویی این کشور در عراق و سوریه ایستاد که این نشان‌دهنده اقتدار نظام است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مقوله احساس امنیت گام نخست و محوری کار فرهنگی است که لازمه آن اجرای برنامه‌های گسترده آموزشی از پیش دبستانی و دبستان است.

وی وظیفه رسانه و آموزش و پرورش در این زمینه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ به عنوان یکی از زیر ساخت‌های مهم امنیتی کشور باید پیوسته و به طور مداوم برنامه‌های آموزشی را دنبال کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقوله امنیت باید به صورت ریشه‌ای عمل کرد و گام نخست در این زمینه پیشگیری است، گفت: از زمانی که انگلیس از سوی ناتو مسئولیت مواد مخدر در افغانستان را برعهده گرفت، تولید این مواد را از کف تولید یعنی 200 تن در زمان طالبان به هشت هزار تن در حال حاضر رساند و تولید گسترده مواد مخدر در کشور افغانستان و تلاش خستگی‌ناپذیر نیروی انتظامی برای مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر  یک جنگ از سوی استکبار علیه ملت ایران است.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مسایل امنیتی به دستگاه قضایی مربوط می شود، لذا اجرای احکام اسلامی و مجازات مجرمان طبق احکام الهی نقش موثری در احساس امنیت در جامعه دارد.

بروجردی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ اقتصاد و سرمایه‌گذاری روی مقوله امنیت گفت: امنیت اقتصادی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه باید با جدیت مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: اگر امنیت و احساس امنیت پایدار را طلب می‌کنیم باید به عنوان یک مسئولیت همگانی برای برقراری امنیت اقتصادی به نحو مطلوب تلاش کنیم.

همایش ملی احساس امنیت، نظم و امنیت به همت دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان لرستان و با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری از جمله سردار احمدرضا رادان امروز در خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول