اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان به انتقاد فرماندار ابهر پاسخ داد

روزانه 7.5 تن مرغ در ابهر توزیع می‌شود / فرماندار ابهر فرافکنی می‌کند

خبرگزاری فارس: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در پاسخ به انتقادات فرماندار ابهر نسبت به عملکرد مسئولان در زمینه وضعیت به وجود آمده در بازار مرغ، آورده است: روزانه در شهر 400 هزار نفری زنجان 13 تن و در ابهر 90 هزار نفری 7.5 تن مرغ توزیع می‌شود.

روزانه 7.5 تن مرغ در ابهر توزیع می‌شود / فرماندار ابهر فرافکنی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، به دنبال انتقاد فرماندار ابهر در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان نسبت به عملکرد مسئولان استانی در زمینه وضعیت به وجود آمده در بازار مرغ این شهرستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان جوابیه‌ای به خبرگزاری فارس ارسال کرده و این انتقادات را رد کرده کرده است.

در این جوابیه آمده است: یکی از خصوصیات مهم نظام جمهوری اسلامی نقد و نقدپذیری است، این فرهنگ سیاسی به انسانها حق می‌دهد تا آنچه را که خطا می‌داند بیان نموده و وجدان‌های خفته را بیدار کرده و به تحرک و تکاپو مجبور سازد. البته سخن راندن از نقد و انتقاد مستلزم دانستن حقیقت نقد است، نمی‌توانیم منتقد باشیم بدون اینکه بدانیم انتقاد چیست و چه پیش زمینه‌ها و شرایطی اقتضا دارد.

در ادامه این جوابیه آمده است: در باب انتقاد همین نکته کافی است که بدانیم انگیزه انتقاد از بستر دشمنی برنمی‌خیزد. هدف انتقاد اصلاح امور و یاری در راستای رفع نواقصات و معایب است و مسئله دیگری که در مقام نقد و انتقاد اهمیت به سزایی دارد، شرایط نقاد است."نقاد خر مگس نیست که وظیفه‌اش تنها به «وز وز» کردن و نیش زدن مردم خلاصه شود."

در این جوابیه که خطاب به فرماندار ابهر نگارش شده آمده است: با توجه به پیشگفتار فوق و با عنایت به مطالب درج شده در خصوص جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان ابهر و نقل مطالبی از فرماندار این شهرستان ذکر مطالب ذیل ضروری به نظر می‌رسد:

1- انتقاد فرماندار شهرستان ابهر از مدیران استان مسبوق به سابقه بوده و این انتقاد نیز نخستین انتقاد نبوده است و با توجه به ارسال کلیه اطلاعات حوزه فعالیت سازمان به ایشان ، اینگونه فرافکنی‌ها از ایشان بعید به نظر نمی‌رسد .

2- فرماندار هر شهرستان به عنوان عالی‌ترین مقام اجرائی حوزه خویش ضروری است، با تشدید فعالیت و اتخاذ تدابیر ویژه نسبت به رفاه حال بیشتر مردم تلاش نماید، ولی زمانیکه زمام مدیریت دستگاه‌های اجرائی شهرستان ابهر را فردی بی‌تجربه در عرصه مدیریت در دست می‌گیرد یار خاطر تبدیل به بار شاطر می‌شود.

3- نکته جالب مطالب اشاره شده از سوی فرماندار ابهر، عتاب ایشان به منتقدین مغرض می‌باشد، ولی آیا زمانیکه ایشان از تمامی اطلاعات و نحوه تامین نیازهای اساسی مردم استان مطلع می‌باشند و این چنین با انگیزه‌های نامعلوم سعی در ایجاد فضای ناسالم و فرافکنی دارند، خود در زمره منتقدین مغرض قرار نمی‌گیرند.

4- میزان گوشت مرغ توزیع شده در شهرستان زنجان 13 تن در روز برای 400 هزار نفر جمعیت است که بدون هیچ مشکلی توزیع می‌شود که این میزان برای شهرستان ابهر با 90 هزار نفر جمعیت 7.5 تن در روز است. در ضمن بنا بر نظر کارشناسان اقتصادی و توزیع‌کنندگان مواد پروتئینی میزان مصرف گوشت مرغ در شهرستان ابهر روزانه چهار تن بوده است، لذا بنابر این آمار موثق، میزان توزیع بیشتر از میزان مصرف مردم محترم شهرستان ابهر است. 

5- نکته آخر اینکه استان زنجان بنابر بازرسی‌ها و اطلاعات کاملا قابل اثبات تنها استانی است که قیمت مرغ را با قیمت مصوب ارائه می‌دهد و هیچ‌گونه ازدحام و صف‌های طولانی در مراکز عرضه گوشت مرغ وجود ندارد.

انتها پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول