اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی گلستان:

توزیع 80 تن مرغ از پنج‎شنبه به قیمت 4700 تومان در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان گلستان از توزیع 80 تن مرغ از پنج شنبه 29 تیر ماه به قیمت 4 هزار و 700 تومان در استان خبر داد.

توزیع 80 تن مرغ از پنج‎شنبه به قیمت 4700 تومان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی وفایی عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: از نیمه دوم ماه رمضان، عرضه مرغ زنده در کشور افزایش خواهد یافت که کمبودها جبران و قیمت‎ها نیز تعدیل می‎شود.

وی به آمار جوجه‎ریزی در خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این میزان 6 میلیون و 368 هزار قطعه برآورد شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل که میزان 5 میلیون و 209 هزار قطعه جوجه‎ریزی بود روند افزایشی نشان می‎دهد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان در خصوص مرغ خروجی از استان در خرداد ماه سال جاری تصریح کرد: یک میلیون و 660 هزار قطعه خروجی مرغ از استان را داشتیم که بیشتر به استان تهران بوده است و البته این میزان به نسبت سال‎های قبل کمتر شده و کشتار مرغ در استان انجام و حمل و نقل می‎شود.

وفایی به مهم‌ترین اقداماتی که در بخش حوزه خروج مرغ باید رعایت شود اشاره کرد و یادآور شد: باید از خودروهایی که فاقد مجوز بهداشتی حمل و نقل هستند جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل دامپزشکی گلستان سهمیه‎بندی با اخذ بارنامه را در حمل و نقل و خروج دام مهم خواند و اذعان کرد: لازم است تا حمل و نقل مرغ زنده با هماهنگی اتحادیه مرغداران استان و سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شود.

وفایی از سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار سمیه خروجی مرغ بر اساس میزان تولید و مصرف استان شد.

وی اذعان کرد: ظرفیت تولید مرغ در گلستان یک میلیون و 200 هزار قطعه است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول