اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک تولیدکننده محصولات دامی و طیور خبر داد

افزایش تولید گوشت مرغ به 2 میلیون و 350 تن در سال

خبرگزاری فارس:یک تولید‌کننده محصولات دامی و طیور گفت: تولید گوشت مرغ در برنامه پنجم توسعه به 2 میلیون و 350 تن در سال افزایش خواهد یافت.

افزایش تولید گوشت مرغ به 2 میلیون و 350 تن در سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران؛ حسین طاهری در حاشیه هشتمین نمایشگاه دامپروری مشهد،با اشاره به اهمیت صنعت دام و طیور در اقتصاد کشور اظهار کرد: در حال حاضر 8/1 میلیون تن گوشت مرغ درکشور تولید می‌شود که این رقم تا زمان برنامه پنجم توسعه باید به 2 میلیون 350 تن در سال افزایش یابد و برای این کار به بیش از یک میلیارد و 100میلیون جوجه در سال نیاز است.

مشاور ارشد شرکت مزرعه نمونه به عنوان نماینده انحصاری جوجه،نژاد هوبارد در ادامه گفت: نژادهای مختلفی از جمله آرین، آربراکر، لهمن و راس به کشور وارد شد که در حال حاضر نژاد راس ،نژاد قالب در کشور بوده و حدود 65 درصد مرغ تولیدی در کشور از این نوع نژاد هستند.

وی افزود: اصلاح این نژاد‌ها مشکلاتی از جمله افزایش مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت ،از این‌رو با انجام تحقیقات عملیاتی و مطالعات کتابخانه‌ای، نژاد جدیدی به نام (HOBARD F15) وارد کشور شده است.

طاهری گفت: بر اساس مطالعات انجام شده به دلیل صرفه اقتصادی نژاد هوبارد، در حال حاضر اکثر کشورها به‌ویژه روسیه، اوکراین، چین، کره و ژاپن از آن به عنوان نژادی قالب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به جثه نسبتا کوچک این نژاد اظهار داشت: این مسئله سب می‌شود تا جوجه‌ها به را حتی در سیستم قفس قابل پرورش باشند و در فضای محدود از آن بهره‌برداری کرد.

مشاور ارشد شرکت مزرعه نمونه همچنین در خصوص رشد این نژاد گفت: منحنی رشد نژاد هوبارد خطی بوده و به صورت یکنواخت پیش می رود و به همین دلیل پرورش این نژاد امری ساده است در حالی‌که نمودار رشد سایر نژادها به صورت خمیده است و همین امر سبب بروز تلفات می‌‌شود.

طاهری ادامه داد: نژاد هوبارد در 30 روزگی به وزن یک کیلو و 300 گرم می رسد و به راحتی می‌توان مرغ هایی با وزن سبک را به بازار ارائه کرد که این مسئله از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می شود تا در بازه زمانی 6 ساله 20 درصد از جوجه مصرفی کشور که حدود 300 میلیون جوجه است از این طریق تامین شود.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول