اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی خبر داد

برپایی کارگاه تخصصی سیمرغ در حاشیه جشنواره سوره

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: کارگاه تخصصی سیمرغ در حاشیه جشنواره سوره در ارومیه برپا می‌شود.

برپایی کارگاه تخصصی سیمرغ در حاشیه جشنواره سوره

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علیرضا نوروزی در نشست خبری که در سالن اجتماعات هتل پارک ارومیه برپا شد، اظهار داشت: نشریه سیمرغ به عنوان نشریه متعلق به استان‌ها منتشر می‌شود تا به این طریق استعدادهای موجود در مناطق مختلف کشور شناسایی شود پس این کارگاه در حاشیه جشنواره برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در این جشنواره از حیث ارسال اثر و اثر راه یافته به بخش پایانی رتبه دوم را از آن خود کرده است، ادامه داد: هنرمندان این استان 130 اثر به دبیرخانه فرستاده‌اند که 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است و در این دو مبحث تهران نیز واجد رتبه نخست است.

نوروزی ادامه داد: در افتتاحیه این جشنواره از دکتر ابراهیم فتح اللهی دارنده 17 اثر علمی و تحقیقی، غلامرضا دانش‌فروز نویسنده کتاب تذکره شعرا و توحید، اصغرزاده نویسنده و پژوهشگر عرصه دفاع مقدس تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی بیان داشت: این جشنواره در روزهای 26 و 27 تیرماه و با دو موضوع شعر و داستان در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار می‌شود که برگزاری کارگاه‌های شعر،‌ داستان و ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری شعر و قصه‌خوانی با حضور هنرمندان استان و سراسر کشور همچنین برگزاری کارگاه تخصصی سیمرغ در ارتباط با نشریه سیمرغ برنامه‌های نخستین روز جشنواره است.

نوروزی تصریح کرد: در روز 27 تیرماه نیز کارگاه شعر و داستان،ادبیات کودک و نوجوان،کارگاه تخصصی ترجمه برگزار می‌شود، همچنین برای شرکت‌کنندگان در جشنواره، تور ارومیه‌گردی نیز برپا می‌شود و در اختتامیه از صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دهمین دوره جشنواره با همکاری رسانه‌های جمعی ظهور و بروز بهتری خواهد داشت، گفت: به ظهور و بروز رساندن استعدادهای جوانان، شناساندن ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها، تمرکززدایی از تهران و توجه به گنجینه پربار ادبیات استان‌ها، صدور فرهنگ انقلاب از جمله اهدافی است که برپاکننده‌های دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ل20 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول