اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای مرداد ماه

طرح ساماندهی بهداشتی تخم مرغ در خوزستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی خوزستان از اجرای طرح ساماندهی وضعیت بهداشتی تخم مرغ از ابتدای مردادماه خبر داد.

طرح ساماندهی بهداشتی تخم مرغ در خوزستان آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان مصطفی کنارکوهی گفت: طرح ساماندهی وضعیت بهداشتی تخم مرغ در مراکز تولید، حمل و نقل، توزیع و عرضه از ابتدای مرداد ماه امسال در خوزستان اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ ارزش غذایی تخم مرغ در سبد مصرف خانوار افزود: تخم مرغ به عنوان یک ماده سرشار از مواد پروتئینی باارزش است که با داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی در چرخه مصرف خانوار حائز اهمیت است که ضروری است نظارت‌های بهداشتی دقیقی بر روی آن از مرحله تولید تا مصرف صورت گیرد.

کنارکوهی ادامه داد: در همین راستا به منظور یکنواخت‌سازی وضعیت بهداشتی تخم مرغ در سطح استان این طرح را در سه مرحله اجرا می‌شود.

این مقام مسئول مرحله نخست این طرح را شامل عرضه تمام تخم‌مرغ‌های موجود در مراکز عمده و خرده فروشی در کارتن‌های با بسته‌بندی مناسب شده و با نشانه‌گذاری (شامل نام و نشانی واحد مرغداری و تاریخ تولید و انقضا) عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر تخم مرغ مصرفی استان از استان‌های دیگر وارد می‌شود، در مرحله دوم توزیع کنندگان عمده باید مجهز به سردخانه برای نگهداری آن باشند.

به گفته وی، نظر به شرایط آب وهوایی گرم استان، لزوم احداث یک پایانه جهت ورود ، نگهداری و توزیع تخم مرغ خوراکی وارده به استان ضروری است.

وی اظهار امیدواری کرد: مرحله سوم این طرح که مرحله عرضه تخم مرغ در مغازه‌های خرده فروشی و سوپرمارکت‌ها است با همکاری اداره بهداشت استان، بتوانیم مغازه‌داران را به نگهداری تخم مرغ در فضایی با برودت مناسب ملزم کنیم.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول