اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه کتابخانه‌ها

اماکن دولتی فاقد کاربری برای ایجاد کتابخانه اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: در راستای توسعه کتابخانه‌ها در سطح شهرستان آماده واگذاری اماکن دولتی فاقد کاربری هستیم.

اماکن دولتی فاقد کاربری برای ایجاد کتابخانه اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور بعد از ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های شهرستان جیرفت اظهار داشت: بررسی مسائل و مشکلات موجود کتابخانه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب از اهداف برگزاری این نشست است.

وی سعادت و خوشبختی انسان امروز را براساس برتری علم و دانش وی دانست و افزود: علم زمینه آگاهی را در انسان به وجود می‌آورد، پس از تحقق آن ایمان به وجود می‌آید و بر همین اساس انسانی که دارای ایمان باشد به یقین و در نهایت رستگاری می‌رسد.

غنچه‌پور تصریح کرد: در نتیجه این امر شهروندانی سالم، جامعه‌ای سالم به وجود می‌آورند که بری از هرگونه مشکل و معضلی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... است.

وی با اشاره به سرعت ثانیه‌ای تکنولوژی امروز ابراز داشت: اگر همگام با تکنولوژی علم پیش نرفته و نتوان، نسل آینده خود را تقویت کرد، دچار مشکلات و بحران‌های عدیده‌ای می‌شویم.

غنچه‌پور با بیان اینکه باید زیرگذر و محور تمام امور را بحث فکر و دانش قرار داد، عنوان کرد: از آنجا که کتابخانه‌ها نقش مهمی در تاریخ ایفا کرده‌، در این شهرستان نیز باید با توجه به صبغه تاریخی و تمدن 7 هزار ساله قبل از میلاد کتابخانه‌ها جایگاه خود را حفظ کرده و برتری خود را به اثبات برسانند.

فرماندار جیرفت گفت: در همین راستا می‌طلبد از سوی مسئولان اجرایی به امور کتابخانه‌ها که مرکزی بسیار فعال در این زمینه است، توجه خاصی صورت گیرد.

غنچه‌پور بیان داشت: راه‌اندازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یکی از کارهای زیربنایی است که در دولت عدالت‌محور در پی دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه مباحث فرهنگی در جنوب در راستای ارتقا فکر و فرهنگ صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: با استقلال این اداره کل، آثار وجود این نهاد فرهنگی در منطقه جنوب کرمان در ابعاد مختلف با وجود عمر کوتاه آن به خوبی قابل مشاهده است.

غنچه‌پور خاطرنشان کرد: به ویژه در بحث تجهیز کتابخانه‌ها در تمام اداره‌ها و نهادهای اجرایی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: بیش از 2 میلیارد تومان کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان میان مردم این منطقه توزیع شده است.

غنچه‌پور با اشاره به انجام عملیات اجرایی کتابخانه شهید دلیری تصریح کرد: با بهره‌برداری از این کتابخانه بزرگ و مجهز برخی از مشکلات فضای فیزیکی در شهرستان برطرف می‌شود.

وی افزود: دانشگاه‌های شهرستان جیرفت نیز در این راستا فعال بوده و به عنوان اهرمی قوی در این زمینه به کار می‌روند.

غنچه‌پور با تقدیر از همکاری شهرداری و شورای شهر در اعطای اعتبار مورد نیاز کتابخانه‌ها عنوان کرد: اعتبار فرهنگی سایر دستگاه‌‌های اجرایی نیز باید در دستور کار آنها قرار گیرد.

فرماندار جیرفت گفت: بحث رفع افت ولتاژ برق کتابخانه جیرفت پیگیری و در یکی دو روز آینده رفع می‌شود.

غنچه‌پور بیان داشت: همچنین بحث واگذاری زمین به فرد خیری که قصد احداث کتابخانه در شهرستان جیرفت را دارد، مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: در راستای توسعه کتابخانه‌ها در سطح شهرستان آماده واگذاری اماکن دولتی فاقد کاربری هستیم.

غنچه‌پور با توجه به اینکه تجهیز کتابخانه‌ها و نیروی انسانی مورد نیاز آن بر اساس شاخص‌های مورد نظر انجام می‌گیرد، عنوان کرد: لازم است در این راستا تمام دستگاه‌های اجرایی و در رأس آن‌ها مدیران به عضویت کتابخانه‌ها درآیند تا شاخص‌های مورد نظر کسب شود. 

وی ابراز داشت: اما ابتدا باید با ارائه بسته‌های تشویقی و برنامه‌ریزی مدون، زمینه ایجاد انگیزه برای کتابخوانی را در میان افراد جامعه به وجود آورد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول