اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

بیش از 80 هزار جلد کتاب در نمایشگاه علوم قرآنی استان ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بیش از 80 هزار جلد کتاب با 10 هزار عنوان در زمینه علوم قرآنی در نمایشگاه ارائه می‌شود.

بیش از 80 هزار جلد کتاب در نمایشگاه علوم قرآنی استان ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 14 نمایشگاه علوم قرآنی و نرم‌افزار علوم قرآنی در سطح استان کرمانشاه برگزار می‌شود که بزرگترین آن در شهر کرمانشاه برپا می‌شود.

 آفتابی درباره محتوای کتب این نمایشگاه که در زمینه علوم قرآنی‌، ادعیه، کتب علمای مشهور اسلامی است، تصریح کرد: 50 ناشر از شهر قم و تهران در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: در نمایشگاه علوم قرآنی 80 هزار جلد کتاب با ده هزار عنوان پیرامون موضوعات قرآنی و هزار عنوان نرم‌افزار و 500 محصول فرهنگی نیز در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه به برپایی غرفه‌های مشاوره و احکام برای پاسخگویی به مسائل دینی اشاره کرد و گفت: 40 درصد تخفیف به خریداران کتب از این نمایشگاه تعلق می‌گیرد.

وی همچنین از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه به برپایی ایستگاه قصه و نقاشی کودکان، آموزش قرآن با حضور اساتید‌، برپایی آثار نمایشگاه هنرمندان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه 29 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در پارک شاهد برگزار و تا 6 مرداد‌ماه ادامه دارد.

آفتابی با بیان این خبر که در ماه مبارک رمضان روزانه 160 جلسه محفل انس با قرآن در کانون مساجد استان برپا می‌شود‌، خاطرنشان کرد: در راستای ترویج مسائل قرآنی نمایشگاه آثار خوشنویسی در شهرستان‌های  سنقر‌و‌کلیایی و هرسین برگزار می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌هایی که اداره ارشاد استان در ماه مبارک رمضان به آن می‌پردازد، به برپایی جشنواره شعر رمضان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در 14 مرداد در شهرستان کنگاور برپا می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی از 14 مسابقه فرهنگی و هنری نیز که به صورت پیامکی انجام می‌شود‌، خبر داد.

وی اظهار کرد: شورای قرآنی از روز گذشته به ریاست امام جمعه و دبیری اداره‌کل ارشاد اسلامی کار خود را در استان آغاز کرد که بحث یک جزء‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه در شبکه استانی یکی از مصوبات این شورا در روز گذشته بود.

آفتابی تصریح کرد: اعتبار ساخت و احداث مجتمع قرآنی در کرمانشاه به اداره‌کل تبلیغات اسلامی داده شد.

وی با بیان اینکه فیلم حلبچه با محوریت استان و به حمایت استانداری کرمانشاه در استان ساخته می‌شود‌، افزود: این فیلم جنبه ملی برای کشور دارد و برای استان نیز حائز اهمیت است که 50 درصد این فیلم در کرمانشاه و 50 درصد آن در حلبچه عراق ساخته می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان از آمادگی اداره‌کل ارشاد برای برپایی نمایشگاه کتاب‌، اجرای تئاتر و موسیقی در اقلیم کردستان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات استان در شهریورماه سال‌جاری، گفت: کتاب "تاریخچه مطبوعات استان" در جشنواره مطبوعات رونمایی خواهد شد که این کتاب هدیه‌ای است به اصحاب رسانه و مطبوعات استان لذا می‌طلبد اصحاب رسانه استان تلاش بیشتری برای رشد و تعالی خود در عرصه مطبوعات داشته کنند.

مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید اخباری را به صورت درست و صحیح به گوش مردم برسانند تا وبلاگ‌های غیرقانونی نتوانند با انتشار اخبار کذب تاخت‌و‌تاز کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه اصحاب رسانه و مطبوعات است که فضا را برای وبلاگ‌های غیرقانونی تنگ کنند تا این وبلاگ‌های غیرقانونی نتوانند تفرقه‌افکنی کنند.

آفتابی در پایان بر بهره‌مندی از ایام معنوی ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: آنچه مایه سعادت در دنیا و آخرت است عمل به قرآن و شناخت قدر قرآن و اهل‌بیت (ع) است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول