اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

شاخص اصلی نمودار فرهنگی هر جامعه کتاب‌خوانی است

خبرگزاری فارس: نماینده بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص اصلی برای نمودار فرهنگی در هر جامعه، کتاب‌خوانی است.

شاخص اصلی نمودار فرهنگی هر جامعه کتاب‌خوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، قاسم جعفری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد گفت: زمانی که بحث از رسیدن به خدا و شکوفایی انسان‌ها می‌شود، دیدگاه خود شکوفایی، این است که به طور اصلی عبودیت و وصل به لقای الهی برسیم، که لازمه این امر فراهم‌بودن زیرساخت‌های فرهنگی بوده و در این راستا توجه به کتابخانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و افزود: مسأله کتاب، کتابخانه و کتاب‌خوانی بسیار مهم هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

جعفری تصریح کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌های جدید در دنیا، شاخص اصلی برای نمودار فرهنگی در هر جامعه، کتاب‌خوانی است.

وی اظهار کرد: اگر نگاهی گذرا به افراد باسواد در دنیا داشته باشیم متوجه این موضوع خواهیم شد و می‌بینیم این شخصیت‌ها از کتابخانه‌های بزرگی در شهرشان بهره‌ می‌برده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به رابطه کتاب و دانش پرداخت و گفت: میزان سواد به طور مستقیم با میزان مطالعه در ارتباط می‌باشد که در این راستا می‌توان گفت مطالعه روزنامه سواد گذر است و مطالعه مجله بخشی پایدار است اما این مطالعه کتاب بوده که دارای ماندگاری است.

وی تصریح کرد: در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری که به استان داشتند، درخواست شد که برای 30 روستای ضعیف استان امکانات کتاب‌خوانی فراهم شود و برای تجهیز و ارتقاء کمیت و محتوای کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای شود که این درخواست با قول مساعدت وزیر همراه بود.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول