اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری گیلان خبر داد

انتشار کتاب "خیزش جنگل" در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان از انتشار کتاب "خیزش جنگل" با نگاهی متفاوت از روایت میرزا کوچک جنگلی در این استان خبر داد.

انتشار کتاب "خیزش جنگل" در گیلان

محمد پرحلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش گیلانی‌ها در نهضت مشروطه اظهار کرد: تاکنون اثری از نقش عمده گیلانی‌ها در مشروطه منتشر نشده بود بنابراین حوزه هنری گیلان اقدام به انتشار کتاب "مشروطه در گیلان" کرده است.

وی از انتشار کتاب "خیزش جنگل" با نگاهی متفاوت از روایت میرزا کوچک جنگلی در گیلان خبر داد و افزود: کتاب "نامه‌های خودزکو" خاطرات روزانه کنسول فرانسه در 160 سال پیش بوده که وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گیلان را بررسی کرده، منتشر می‌شود.

پرحلم با اشاره به آماده شدن کتاب‌شناسی نهضت جنگل تصریح کرد: کتاب "مطبوعات در اثر قاجار" به زودی آماده انتشار می‌شود.

معاون حوزه هنری گیلان تعداد کتاب‌های در حال انتشار این حوزه را 15 کتاب عنوان کرد و یادآور شد: نمایشگاه هنرهای تجسمی هر دو هفته در گالری حوزه هنری گیلان دایر می‌شود.

وی به انتشار مجموعه عکس‌هایی از محمود کوچک‌پور کپورچالی در سال تولید ملی اشاره کرد و گفت: فضای کار بومی در عکس‌های کوچک‌پور کپورچالی مدنظر است و فعالیت‌های صنعتی و مدرن شهری امروز در آن دیده نمی‌شود.

پرحلم تعداد عکس‌های کوچک‌پور کپورچالی را 120 عکس با موضوع کار معرفی کرد و افزود: عدم انتخاب نام خوب دلیل منتشر نشدن کتاب مذکور تاکنون بوده است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان نقاشی‌های بقعه‌ها را یکی از مباحث فرهنگی در استان نامید و خاطرنشان کرد: بسیاری مواقع روی نقاشی‌ها را با بی‌حوصلگی با گچ و رنگ پوشانده‌اند و نقاشی‌ها را در تجدید بنای بقعه‌ها به حساب نیاورده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نقاشی‌های بقعه‌های گیلان از بین رفته است، بیان کرد: کتاب "چهل مجلس" نقاشی‌های دیواری بقعه‌های گیلان است که از سال گذشته جمع‌آوری شده و آیدین آغداشلو در حال آماده کردن مطلبی برای این کتاب است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول