اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان مرکزی:

نوسازی بافت‌های فرسوده از اولویت‌های‌ توسعه استان مرکزی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان مرکزی نوسازی بافت‌های فرسوده را از اولویت‌های توسعه استان دانست.

نوسازی بافت‌های فرسوده از اولویت‌های‌ توسعه استان مرکزی است

ابوالفضل ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده در 15 شهر استان به وسعت یک هزار و 140 هکتار و محدوده مصوب سکونتگاه‌های غیر رسمی در اراک و ساوه به مساحت 610 کیلومتر شناسایی و طرح‌های توانمندسازی برای آنها تهیه و تصویب شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس ظرفیت‌های موجود تسهیلات مسکن مهر برای نوسازی یک هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان در نظر گرفته شده که شهروندان باید از این فرصت بهره لازم را برده و نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان مرکزی با بیان اینکه جلب مشارکت‌های مردمی از برنامه‌های مهم این شرکت در امر نوسازی بافت‌های فرسوده است خاطر نشان ساخت: شرکت عمران و مسکن‌سازان استان به دنبال این است که با جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از توان بخش خصوصی روند نوسازی بافت‌های فرسوده را سرعت بخشد.

ملکی از آمادگی کامل این شرکت برای مشارکت با مالکان، سازندگان و انبوه‌سازان خبر داد و بیان داشت: این شرکت از آمادگی لازم برای مشارکت با مالکان و انبوه‌سازان برخوردار است و تسهیلات مناسبی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد.

به گفته وی متقاضیان ساخت واحد مسکونی به شرط قرار داشتن در محدوده مصوب بافت فرسوده که با تایید شهرداری منطقه صورت می‌گیرد، به ازای هر واحد 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی و متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی صنعتی‌ به ازای هر واحد مسکونی 250 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان مرکزی ادامه داد: هم‌اکنون 17 محله بافت فرسوده در ساوه و 15 محله در اراک وجود دارد که احیا و بازسازی این محله‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول