اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی:

4700 هکتار بافت‌های فرسوده در خراسان‌رضوی وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه وشهرسازی خراسان‌رضوی از تلاش این اداره‌کل برای احیای بافت‌های فرسوده خراسان‌رضوی خبر داد و افزود: 4 هزار و 700 هکتار بافت‌های فرسوده در خراسان‌رضوی وجود دارد.

4700 هکتار بافت‌های فرسوده در خراسان‌رضوی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، محمدرضا قاسمی اظهار داشت: نزدیک به 4 هزار و 700 هکتار بافت‌ فرسوده در استان شناسایی شده که این امر در کنار وجود جمعیت 900 هزار نفری حاشیه‌نشین عواملی است که تلاش مضاعف ما را برای احیای این بافت‌ها طلب می‌کند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در استان افزود: در همین راستا ضمن انجام مطالعات گسترده و برنامه‌ریزی، ساخت شهرک مهرگان شامل 5 هزار واحد مسکونی در شهر مشهد آغاز شد که اکنون در مراحل نهایی و تکمیلی قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌چنین احداث 5 هزار واحد مسکونی دیگر در سطح استان نیز مصوب شده که عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی در ادامه به وضعیت احداث مسکن مهر در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: بیش از 53 درصد کل آمار واحدهای مسکن مهر استان یعنی 52 هزار و 774 واحد، در 13 شهر بالای 25 هزار نفر و 14 درصد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر در حال‌ ساخت است.

وی افزود: از سوی دیگر 40 هزار و 676 واحد مسکونی در شهر جدید گلبهار و 3 هزار و710 واحد نیز در شهر جدید بینالود به عنوان دو شهر پذیرای سرریز جمعیتی مشهد در حال ‌احداث است.

رئیس شورای مسکن استان با قرار داشتن بیش از 20 درصد کل واحدهای مسکن مهر در حال ‌ساخت استان، در مرحله نازک‌کاری، گفت: 14 هزار و 857 واحد در مجموع شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 2 هزار و 213 واحد در شهرهای جدید به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

وی در پایان از ساخت 22 مدرسه، 9 مسجد، 2 مرکز درمانی و 1 واحد تجاری در استان موازی با ساخت واحدهای مسکن مهر به عنوان اقدامات ویژه اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی خبر داد.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول