اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پارس‌آباد:

طرح‌های مدون ساماندهی بافت‌های فرسوده اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار پارس‌آباد از اجرایی شدن طرح‌های مدون بافت‌های فرسوده به منظور زیباسازی شهری در این شهرستان خبر داد.

طرح‌های مدون ساماندهی بافت‌های فرسوده اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی صبح امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات مسکن شهری پارس‌آباد اظهار داشت: بافت‌های فرسوده چهره‌ای نازیبا به شهر بخشیده‌ که با توسعه و نوسازی این بافت‌ها و احیای بافت تاریخی می‌توان فضاها و مجموعه‌های ارزشمند شهری را بازسازی کرد.

وی با بیان اینکه مساحت بافت فرسوده شهری در پارس‌آباد 248.62 هکتار است افزود: با این حساب معلوم می‌شود 21.40 درصد مساحت شهر پارس‌‌آباد بافت فرسوده است.

کریمی بیان داشت: با تهیه محدوده بافت فرسوده شهر پارس‌آباد اقدام به تهیه طرح برای بهسازی و بازسازی محدوده بافت فرسوده کردیم.

فرماندار پارس‌آباد ادامه داد: شرکت عمران و مسکن‌سازان استان در کنار شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در راستای سیاست‌های کلی نظام و اصل 44 قانون اساسی از طریق سازمان خصوصی‌سازی در سال گذشته و نسبت به انتقال سهم خود اقدام کرده است که این شرکت با خصوصی شدن کامل بهتر می‌تواند در راستای احیای بافت‌های فرسوده شهری موفق عمل کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در پارس‌آباد ساماندهی می‌شود، اظهار داشت: در این طرح نیازهای واقعی و ظرفیت‌هایی که در اطراف و حاشیه شهر وجود دارد بررسی شده و برای رفع مشکلات و نیازها چاره‌اندیشی می‌شود.

وی تاکید کرد: تهیه طرح بهسازی بافت فرسوده پارس‌آباد با اعتبار قابل ملاحظه‌ای انجام شده و با انعقاد قرارداد و انجام مطالعات و تهیه طرح بهسازی بافت فرسوده اقدام به بهسازی این بافت‌ها کردیم.

فرماندار پارس‌آباد با اشاره به اینکه بیشتر طرح های توسعه شهری بدون مطالعه و بررسی کارشناسی اجرا شده، افزود: سکونت‌گاه‌های غیررسمی سیمای نازیبا، خدمات ناکافی، ساکنان کم درآمد و مشاغلی نامطمئن دارند و علاوه بر بروز آسیب‌های اجتماعی در برابر حوادث طبیعی نیز بسیار شکننده هستند.

کریمی ساماندهی محل‌های حاشیه ای شهر از جمله شهید مطهری و محله عابدیان را از دغدغه های جدی عنوان کرد و گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای طرح‌های مدون در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی سطح زندگی مردم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن همت دولت، وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان رسیدن به عملکرد مطلوب با همکاری با مشاورین این طرح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار پارس‌آباد در پایان سخنان خود در نظر گرفتن شاخص‌های جمعیتی، اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی و نیز ارزیابی اجمالی خدمات‌رسانی و بهسازی مدیریت شهری و تشکل‌های مردمی در محلات را از اولویت‌های اجرای طرح ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول