اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

14 میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه گفت: 14 میلیون نفر از جمعیت شهرهای کشور در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که این آمار حدود 20 درصد از جمعیت شهری کشور را شامل می‌شود.

14 میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید کیانپور صبح امروز در نشست توجیهی آموزشی شهرداران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده شهری اظهار کرد: هر هکتار بازسازی در کشور به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در کشور 72 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

وی افزود: در چند سال اخیر 6 هزار هکتار از بافت‌های فرسوده کشور بازسازی شده‌اند که اگر مابقی را بخواهیم با این اعتبار لازم انجام دهیم کار بسیار مشکلی خواهد بود و از توان دولت و شهرداری‌ها بر نخواهد آمد و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده کشور بازسازی می‌شوند که این مهم نیازمند بسترسازی و همکاری شهرداری‌ها در خصوص تسهیل در اعطای پروانه و ایجاد زمینه بازسازی است.

وی در این زمینه عنوان کرد: وظیفه دولت در اجرای این مهم آموزش و اعطای تسهیلات است و شهرداری‌ها نیز فراهم نمودن زمینه‌ها و مردم نیز مشارکت و همت بالا در انجام این بازسازی‌ها را بر عهده خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران یادآور شد: تا سال 84 مقدار 900 هکتار از بافت‌های فرسوده کشور بازسازی شده بود که این میزان از سال 84 تا 89 به 4000 هکتار رسید و در سال 90 با همت دولت خدمتگزار این مهم به یک‌هزار و 400 هکتار رسید که کاری بسیار بزرگ در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی در خصوص مشکل دولت و شهرداری‌ها در بازسازی بافت‌های مسکونی و ایجاد راه حل مناسب تأکید کرد: مشارکت مردم در بازسازی اصل موضوع می‌باشد و با تسهیلاتی که دولت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، می‌توانند در این راستا گام بردارند.

کیانپور در رابطه با میزان تسهیلات افزود: برای بازسازی بافت‌های شهری غیرصنعتی 200 میلیون ریال‌، بافت‌های نیمه صنعتی 220 میلیون ریال و برای بافت‌های صنعتی 250 میلیون ریال تسهیلات تعلق خواهد گرفت.

وی درخصوص این مطلب که حدود 20 درصد از جمعیت شهری کشور در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، ابراز داشت: 14 میلیون نفر از جمعیت شهرهای کشور در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 200 واحد در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی شده است که این میزان نسبت به تناسب و میانگین کشوری بسیار کم بوده و نیازمند همکاری ویژه مسئولان است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول