اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

حل مشکل بافت‌های فرسوده به یکدیگر محول نشود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عدم رغبت مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده از نبود انگیزه اقتصادی ناشی می‌شود و حل این موضوع نیازمند یک تصمیم جمعی و حواله نکردن مشکلات به یکدیگر است.

حل مشکل بافت‌های فرسوده به یکدیگر محول نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرداری تبریز، اطلاع‌رسانی به مردم و تهیه بسته اقتصادی مناسب برای بافت‌های فرسوده را ضروری دانست و افزود: نوسازی بناهای تاریخی و بافت فرسوده باید یک امتیاز محسوب شود و مردم احساس نکنند که به این واسطه محدودیتی بر آنها تحمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و تجارب اجرایی در کشور نیز در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از اعتبارات و ساز و کارهای اجرایی، صرفه اقتصادی این موضوع پیش‌بینی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر همکاری و همراهی مشترک دستگاه‌ها در زمینه عمل به وظایف خود خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی نباید به صرف این که وظیفه‌ای متوجه یک دستگاه دیگر است از تشریک مساعی خودداری کند و همه بخش‌ها باید ظرفیت‌های خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی اظهار داشت: اجرای مقررات ملی در جریان پروژه‌های عمرانی اجتناب‌ناپذیر است در عین حال باید در انجام طرح‌ها در زمینه تامین منافع مردم تسریع شود.

بیگی با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم عمرانی در محدوده منطقه هشت تبریز افزود: مشکلات موجود در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه باغ گلستان به دلیل اهمیت فوق‌العاده آن باید برطرف شود و همکاری و مشارکت همه بخش‌ها در این زمینه ضروری است تا با به نتیجه رسیدن پروژه‌ها شاهد امیدواری و دلگرمی مردم باشیم.

وی همچنین به اهمیت منطقه هشت تبریز از جهت تاریخی و فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: همکاری مشترک شهرداری و میراث فرهنگی در منطقه هشت شهرداری تبریز با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری به جهت اهمیت فوق‌العاده این منطقه از نظر جذب گردشگر ضروری است.

بیگی اقدامات شهرداری تبریز به‌عنوان عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را در ایام تعطیلات نوروز قابل تحسین دانست و افزود: بازدید یک‌هزار و 100 گردشگر خارجی از آثار تاریخی شهرداری منطقه هشت باید رغبت مضاعفی برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری در مدیران میراث فرهنگی ایجاد کند.

وی همچنین با تاکید بر حل مشکل سد معبر در محدوده بازار تبریز گفت: سد معبر یک کار غیرشرعی است و موجب ناهنجاری‌های متعدد می‌شود و لازم است این موضوع با محوریت فرمانداری تبریز و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط برطرف شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه از اقدامات دستگاه‌های مرتبط در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی قدردانی کرد و افزود: سفرهای نوروز یک فرصت برای آمادگی استان برای استقبال از میهمانان در سفرهای تابستانی بود و باید اقدامات لازم برای استفاده بیشتر از ظرفیت گردشگری استان انجام گیرد.

در این نشست که معاون عمرانی استاندار، فرماندار و شهردار تبریز و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان نیز حضور داشتند، شهردار منطقه هشت تبریز گزارشی از وضعیت این منطقه و روند اجرای پروژه‌های عمرانی در آن ارائه کرد.

ساماندهی تاسیسات بافت تاریخی فرهنگی، عدم تمایل مالکین به نوسازی بافت فرسوده، استفاده اقتصادی از بناهای تاریخی و دخیل نمودن مردم در فرایند مشارکت پروژه‌های شهری از جمله مطالب مطرح شده در گزارش علی مدبر بود.

در این نشست همچنین تراب محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رضا پوررجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، برقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز و خلیل ساعی مدیرکل مدیریت بحران استان توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی بافت تاریخی فرهنگی تبریز به ویژه در محدوده بازار تبریز بیان کردند.

جلسه بررسی مشکلات شهرداری منطقه هشت تبریز مصوباتی از جمله تامین روشنایی پشت بام بازار تبریز بر اساس نظر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تبریز، نورپردازی ساختمان‌های دولتی تبریز و نماسازی تاریخی بر اساس طرح میراث فرهنگی و مشارکت 50-50 شهرداری و میراث فرهنگی داشت.

همچنین مصوب شد طرح مطالعاتی تاسیسات بازار تبریز با پیگیری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حداکثر ظرف دو ماه آینده تکمیل و برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شود.

مشارکت شهرداری تبریز و شرکت آب و فاضلاب استان برای حل مشکل فاضلاب بازار تبریز تا زمان اجرایی شدن این طرح از دیگر مصوبات این جلسه بود.

سازمان مسکن و شهرسازی استان نیز موظف شد تعهدات خود در مورد پروژه میدان شهید بهشتی تبریز را تا هفته دولت سال جاری به اتمام برساند.

همچنین مقرر شد کلیه مجوزهای حفاری برای دستگاه‌های خدمات‌رسان از طریق شهرداری‌های مناطق تبریز صادر شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از این نشست از دو پروژه بزرگ عمرانی در محدوده شهرداری منطقه هشت تبریز بازدید کرد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول