اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری اردبیل تاکید کرد

تجمیع قطعات کوچک بافت‌های فرسوده در ساختمان‌های جدید

خبرگزاری فارس: معاون شهر‌سازی و معماری شهرداری اردبیل گفت: تجمیع قطعات کوچک به همدیگر در بافت‌های فرسوده و احداث در طبقات زیبا‌سازی شهری را سبب می‌شود.

تجمیع قطعات کوچک بافت‌های فرسوده در ساختمان‌های جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام جواد‌زاده صبح امروز در نشست تخصصی بررسی مسایل شهر‌سازی و معماری در شهرداری اردبیل اظهار داشت:‌ این تجمیع‌ها به نوعی بهره‌مندی از تسهیلات تشویقی شهرداری را نیز منجر می‌شود و علاوه بر آن زیبا‌سازی شهری را نیز به همراه دارد.

وی با یادآوری اینکه حمایت‌های دولت و تدابیر مناسب شهرداری در راستای ساخت و ساز بافت‌های فرسوده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر اغلب سازندگان به سنتی‌سازی در ساختمان گرایش نشان می‌دهند و صنعتی‌سازی و سبک‌سازی ساختمان مغفول مانده است.

معاون شهر‌سازی و معماری شهرداری اردبیل رعایت مبحث 19 صرفه‌جویی انرژی از مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز‌ها و معماری را یادآور شد و افزود: رعایت اصل صنعتی‌سازی در ساختمان‌ها و شهرسازی و معماری می‌تواند در دراز مدت زمینه ساخت و ساز شهری با معیار‌ها و استاندارد‌های جهانی و روز را فراهم آورد.

جواد‌زاده با توصیه به شهروندان در خصوص استعلام از شهرداری‌ها در هرگونه نقل و انتقال زمین، ملک و آگاهی از وضعیت آن در طرح‌های شهری از جمله کاربری آن گفت: با اجتناب از هزینه‌های اضافی در داخل ساختمان و هزینه در نما، منظر‌ شهری و نما‌سازی مناسبی در شهر انجام می‌شود که انتظار می‌رود در استفاده از مصالح بیش از 60 درصد همانند همسایگان مجاور اقدام شود.

این مسئول در پایان سخنان خود مطالعه سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی و توانمند‌سازی آنها را یادآور شد و بیان داشت: به هنگام‌سازی عکس‌های هوایی، فتوگرامتری و تهیه نقشه‌های پایه، مطالعات ساماندهی و بدنه‌سازی، منظر شهری و تاسیسات شهری مسیر میدان عالی‌قاپو و ورزش و تهیه نمای الگوی معماری اسلامی در بافت کهن و الزام به اجرای آن و یکپارچه‌سازی سیستم شهر‌سازی از جمله طرح‌های در دست اقدام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول